WonderWoman Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Er det bra og spise LCHF når man har fettlever? Kan man blir helt bra av fettlever hvis man spiser LCHF hele tiden? Er det noe man må være spesielt oppmerksom på med LCHF og fettlever? Øvre grense for protein inntak f.eks. Jeg har fettlever og har ikke fått annet råd en å slanke meg. Jeg synes det er vannskelig å finne informasjon om LCHF og fettlever. Håper på svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Er det bra og spise LCHF når man har fettlever?Kan man blir helt bra av fettlever hvis man spiser LCHF hele tiden? Er det noe man må være spesielt oppmerksom på med LCHF og fettlever? Øvre grense for protein inntak f.eks. 1 Ja 2 Ja, med lite tur. 3 Nej. Fokus vid LCHF bör vara mindre kolhydrater och mer fett, för att bli mätt. Proteinmängden kan vara densamma eller öka bara lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Lågkolhydratkost är effektivt för att minska på fettet i levern.. om det är NAFLD.. och inte ALFD.. för då beror det på hög alkoholkonsumtion! "Curbing carbohydrates is more effective than cutting calories for individuals who want to quickly reduce the amount of fat in their liver...." http://www.diabetesincontrol.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10796&catid=1&Itemid=17 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts