Överviktig Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Hej, Äter strikt LCHF och har så gjort i snart två månader. Gick ner några kilon i början men nu står det still trots att jag som sagt är strikt. Fuskar inte. 1676 kcal varav 302 kcal (74g/18%) protein, 1325 kcal (150g/79%) fett och 38 kcal (5g/1%) kolhydrater blev intaget i dag och det blir aldrig att jag avviker, äter alltid 74-76% fett, 18-22% protein och 1-2% kolhydrater och mellan 1600-1800 kcal. Enda mejerier jag äter förutom smör är majonnäs (80% fetthalt), vispgrädde (40% fetthalt) och creme fraiche (34% fetthalt.) Vi pratar inga mängder utan endast 1 dl vispgrädde, 1 matsked creme fraiche och två matskedar majonnäs per dag. Viktminskningen fungerade i 5 veckor så att det skulle sluta helt plötsligt p.g.a. denna lila mängd mejerier verkar konstigt. Kan jag inte göra sås av smör, vispgrädde och lite creme fraiche kan jag lika väl sluta med LCHF. Dricker inte kaffe, te eller alkohol utan endast vatten. Jag har stor övervikt så 1600-1800 kcal borde göra att jag närmast rasar i vikt då det finns fett/energi att ta på för att täcka resterande kcal som behövs. Skulle jag äta 1600-1800 kcal och vanlig traditionell husmanskost skulle jag går ner utan problem. Tålamodet är snart slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 kan inte hjälpa dig men har en rejäl övervikt går inte ned och har 40 kilos övervikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Det kan finnas många olika anledningar till att det inte lossnar. Har du bantat tidigare? Är du kvinna i övergångsåldern? Hur stor övervikt har du? Du kan äta för litet - 1600 kcal täcker knappt det basala kaloribehovet (typ att andas). Jag är kvinna, 49 år, 165 cm lång, 61 kg - mitt basala kaloribehov är ca 1400 kcal/dag. Ligger man för lågt ställer kroppen in sig på svält och håller hårt i fettlagren! Och strikt lchf passar inte alla. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Överviktig Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 Det kan finnas många olika anledningar till att det inte lossnar. Har du bantat tidigare? Är du kvinna i övergångsåldern? Hur stor övervikt har du? Du kan äta för litet - 1600 kcal täcker knappt det basala kaloribehovet (typ att andas). Jag är kvinna, 49 år, 165 cm lång, 61 kg - mitt basala kaloribehov är ca 1400 kcal/dag. Ligger man för lågt ställer kroppen in sig på svält och håller hårt i fettlagren! Och strikt lchf passar inte alla. Snälla, skriv inte om sådant du inte vet något om. Är trött på snacket om svält. Du vet väl att ketoner frisläpps vid svält så vi LCHF:are svälter ju allihop enligt "experterna". Nä, får vända mig till ett annat forum där inga jönsar finns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Niclas-E Posted June 10, 2015 Popular Post Share Posted June 10, 2015 Snälla, skriv inte om sådant du inte vet något om. Är trött på snacket om svält. Du vet väl att ketoner frisläpps vid svält så vi LCHF:are svälter ju allihop enligt "experterna". Nä, får vända mig till ett annat forum där inga jönsar finns. Sicken dålig stil! [emoji13] Först be om hjälp, och sedan förolämpa den som försöker hjälpa dig! Lycka till med att hitta ett annat forum utan jönsar. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 För att ketoner ska frisläppas måste kroppen ha gått över till fettförbränning. Vilket tydligen inte skett i ditt fall eftersom vikten inte rör på sig. Och jag lovar att du slipper fler jönsiga (gratis)råd från denna lic kostrådgivare.... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Det har inte med din fråga att göra men jag undrar varför du köper grädde med tillsatser i stället för den rena varan. Riktig grädde har 40% fett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Det har inte med din fråga att göra men jag undrar varför du köper grädde med tillsatser i stället för den rena varan. Riktig grädde har 40% fet ...men det står grädde 40% fett i första inlägget (?) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Ja så dumt... ber om ursäkt. Jag var visst inte riktigt vaken och läste creme fraichens procentsats 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaB Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Jag står still i viktminskning om jag äter för lite kalorier.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts