Jump to content

Hur snabbt måste jag äta?

Ny_fiken

Recommended Posts

Ok, det här är säkert en jättedum fråga men har man väl börjat fundera på något är det ju svårt att sluta så jag slänger ur mig den här =)

Varje morgon (runt halv nio) gör jag en fettkaffe på 50 gram smör och nån matsked kokosolja, kanske 2,5 dl kaffe och en liten skvätt grädde som jag häller i en muggtermos. Jag tar med den till kontoret där jag sitter och smuttar på den medan jag jobbar. Jag kan alltså "äta" frukost i flera timmar i sträck eftersom den inte kallnar. Idag har jag druckit min fettkaffe under tre timmar, men kan det påverka min viktnedgång att jag "äter" så pass länge eller spelar det ingen roll eftersom jag då äter "lunch" senare och ändå får flera timmar mellan intag av mat när frukosten väl är slut?

Frågor är sällan dumma.

Jag har inget svar på din fråga, men kan konstatera att min vardagsfrukost påminner om din. Jag dricker nästan alltid te med kokosolja och grädde till frukost på vardagar. Fyller en termosmugg innan jag far hemifrån. Ibland är den urdrucken inom en timme, ibland räcker den fram till lunch, mest beroende på vilken tid jag har att dricka av teet. Jag äter dock alltid jobblunch på samma tid, men tänker ibland att det kan vara lika bra om jag inte är alltför hungrig då...