Jump to content

På resande fot

mathias_knutsson

Recommended Posts

I mitt arbete skickas jag ibland på veckolånga möten i andra länder. Oftast har man väldigt svårt att styra över vad som serveras till till exempel lunch och vid kvällsaktiviteter. Min fråga är hur man ska förhålla sig till frukosten. Är det bra att äta ägg och bacon (som oftast finns) eller annan fet mat till frukost för att sedan försöka hålla sig så gott det går ifrån kolhydraterna på dagen och kvällen eller är det osunt för kroppen att växla fram och tillbaka? Bör man sänka fettintaget på frukosten?

Tar tacksamt emot tips hur andra förhåller sig på resan och i liknande situationer.

Jag reser också mycket i tjänsten och tänker just att det är viktigt att tanka upp med fett och protein på frukosten, så man står sig. Om det serveras "olämplig" mat hoppar jag hellre över en måltid eller äter mycket liten mängd än att riskera ketosen. De som känner mig vet ju hur mycket vikt jag tappat, så det brukar respekteras. Men ibland hamnar man i situationer eller kulturer som verkligen trugar i en mat... fast ofta bjuder de då typ det bästa de har och det är ofta animaliskt. OK det kan vara hjärnan från ett lamm, vilket kan ha sina sidor  :) , men i alla fall inte bröd eller socker...

Jag skulle absolut äta så mycket jag bara kunde till frukost tex äggröra o bacon om jag inte visste hur dagen såg ut :lol:

Har i helgen varit på resa, dock inom sverige, och det är skrämmande vad dåligt utbud det finns på bra mat! Hade en 4 tim lång tågresa idag och som tur var fanns både ägg, rökt lax och bacon på hotellets frukostbuffé så jag klarade mig tills jag kom hem!

• Like 1