Popular Post margaretha Posted June 19, 2015 Popular Post Share Posted June 19, 2015 Trevlig Midsommar till alla. 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Instämmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas-E Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Jag med ? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Glad midsommar allihopa! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Glad Midsommar! ???⛄ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Jag trodde det var förbjudet att fira midsommar i Sverige numera. Det stör ju muslimerna som fastar nu (Ramadan). Av alla våra politiker från Stefan Löfven och neråt har ingen på sina sidor önskat svenska folket Glad Midsommar. I stället har många önskat muslimerna trevlig ramadan, vilket visar hur djupt okunniga de är. Man ska väl inte önska någon trevlig fasta? Det blir ju närmast ett hån. Om man vill ställa sig in hos muslimerna så ska man önska dem trevlig id-al-fikr, vilket är namnet på den festmåltid som avslutar ramadanmånaden. Men det ska man inte göra nu utan när fastemånaden gått till ända. Men det är värt att notera att ingen svensk rikspolitiker har önskat svenska folket glad midsommar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 Det var ett dumt inlägg men förstår om det är ironi men glad midsommar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Det var ett dumt inlägg men förstår om det är ironi men glad midsommar DEt är inte något dumt inlägg. Jag är besviken på våra politiker att dom inte önskar svenska folket glad midsommar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Vi har haft en perfekt midsommar... sonens svärföräldrar från Brasilien kom hit och upplevde stångresning, små grodorna och så går vi runt kring en midsommarstång, nubbesallad, anjovispate, rökt lax, hemkryddaad snaps, jordgubbstårta, promenad i vår trädgård och den svenska naturen. Det var kyligt (14gr) men det regnade inte. Himmel vad Sverige är underbart 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Det låter jättetrevligt men den politiska ledning med Mona Sahlin tycker att svensk midsommar och andra svenska treditioner är närmast att skratta åt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Nu är det ramadan som gäller för våra svenska politiker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 Det är väl viktigt det också 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 "Det låter jättetrevligt men den politiska ledning med Mona Sahlin tycker att svensk midsommar och andra svenska treditioner är närmast att skratta åt." Ett av de stora felen med svensk integrationspolitik Hur kan en nyinvandrad person nånsin få känslan av att dom vill integreras i det svenska samhället när vi själva är så snabba på att nervärdera vår kultur och våra seder? Om inte svensken själv är stolt över sitt land? Varför skulle då någon helt utan anknytning vilja sträva efter att bli det? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Jaja MagnusH, you made your point. Men Glad Midsommar på dig ändå. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheOcean Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Ny spännande "fakta" från kalaset igår: Om man är i ketos så förtvinar musklerna och andedräkten luktar aceton. Jag berättade att jag varit i ketos i 2.5 år, tränar tre dagar i veckan och att jag är starkare än någonsin. Personen jag pratade med intygade att jag såg stark ut och frågade om jag äter några kolhydrater. Ca 20 gram per dag, svarade jag. Förklaring: jag är inte i ketos, eftersom jag äter kolhydrater överhuvudtaget. Plus att min andedräkt inte luktar aceton. Berättade att jag mäter min ketos varje dag (blåser oftast rött i min Ketonix). Fick rådet att kolla mina blodkärl. Han fick rådet att läsa på. Glad midsommar allihopa! ? 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas-E Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Ny spännande "fakta" från kalaset igår: Om man är i ketos så förtvinar musklerna och andedräkten luktar aceton. Jag berättade att jag varit i ketos i 2.5 år, tränar tre dagar i veckan och att jag är starkare än någonsin. Personen jag pratade med intygade att jag såg stark ut och frågade om jag äter några kolhydrater. Ca 20 gram per dag, svarade jag. Förklaring: jag är inte i ketos, eftersom jag äter kolhydrater överhuvudtaget. Plus att min andedräkt inte luktar aceton. Berättade att jag mäter min ketos varje dag (blåser oftast rött i min Ketonix). Fick rådet att kolla mina blodkärl. Han fick rådet att läsa på. Glad midsommar allihopa! ? Visst är det härligt med människors bekymmer över ens hälsa [emoji4] 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linnzy Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Visst är det härligt med människors bekymmer över ens hälsa [emoji4] Visst är deeet! I över tio år som diabetiker har folk talat om för mig vad jag kan och inte kan äta och att kanel botar min diabetes Midsommarafton var trevligt, solen lyste med sin frånvaro som vanligt, funderade på att efetrlysa den på blocket, nå lite sol kom framåt kvällen, men då fanns det stora träd ivägen. Jag hade ett planerat avsteg då jag absolut skulle ha nypotatis till middagen...och sen bjöds det ju på marängtårta m jordgubbar. Idag skall jag och syrran Powerwalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 20, 2015 Author Share Posted June 20, 2015 Konstigt hur en tråd kan bli när man önskar trevlig midsommar. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted June 20, 2015 Share Posted June 20, 2015 Konstigt hur en tråd kan bli när man önskar trevlig midsommar. Ja, visst är det kul! The Power of the Network http://voiceandexit.com/networks-bring-experts-paleo-example/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts