Jump to content

MIDSOMMAR

margaretha
 Share

Recommended Posts

Jag trodde det var förbjudet att fira midsommar i Sverige numera. Det stör ju muslimerna som fastar nu (Ramadan). Av alla våra politiker från Stefan Löfven och neråt har ingen på sina sidor önskat svenska folket Glad Midsommar. I stället har många önskat muslimerna trevlig ramadan, vilket visar hur djupt okunniga de är. Man ska väl inte önska någon trevlig fasta? Det blir ju närmast ett hån. Om man vill ställa sig in hos muslimerna så ska man önska dem trevlig id-al-fikr, vilket är namnet på den festmåltid som avslutar ramadanmånaden. Men det ska  man inte göra nu utan när fastemånaden gått till ända. Men det är värt att notera att ingen svensk rikspolitiker har önskat svenska folket glad midsommar.

• Like 2

Vi har haft en perfekt midsommar... sonens svärföräldrar från Brasilien kom hit och upplevde stångresning, små grodorna och så går vi runt kring en midsommarstång, nubbesallad, anjovispate, rökt lax, hemkryddaad snaps, jordgubbstårta, promenad i vår trädgård och den svenska naturen. Det var kyligt (14gr) men det regnade inte. Himmel vad Sverige är underbart

• Like 4

"Det låter jättetrevligt men den politiska ledning med Mona Sahlin tycker att svensk midsommar och andra svenska treditioner är närmast att skratta åt."

Ett av de stora felen med svensk integrationspolitik

Hur kan en nyinvandrad person nånsin få känslan av att dom vill integreras i det svenska samhället när vi själva är så snabba på att nervärdera vår kultur och våra seder?

Om inte svensken själv är stolt över sitt land?

Varför skulle då någon helt utan anknytning vilja sträva efter att bli det?

• Like 4

Ny spännande "fakta" från kalaset igår:

Om man är i ketos så förtvinar musklerna och andedräkten luktar aceton.

Jag berättade att jag varit i ketos i 2.5 år, tränar tre dagar i veckan och att jag är starkare än någonsin. Personen jag pratade med intygade att jag såg stark ut och frågade om jag äter några kolhydrater. Ca 20 gram per dag, svarade jag.

Förklaring: jag är inte i ketos, eftersom jag äter kolhydrater överhuvudtaget. Plus att min andedräkt inte luktar aceton.

Berättade att jag mäter min ketos varje dag (blåser oftast rött i min Ketonix).

Fick rådet att kolla mina blodkärl.

Han fick rådet att läsa på.

Glad midsommar allihopa! ?

• Like 7

Ny spännande "fakta" från kalaset igår:

Om man är i ketos så förtvinar musklerna och andedräkten luktar aceton.

Jag berättade att jag varit i ketos i 2.5 år, tränar tre dagar i veckan och att jag är starkare än någonsin. Personen jag pratade med intygade att jag såg stark ut och frågade om jag äter några kolhydrater. Ca 20 gram per dag, svarade jag.

Förklaring: jag är inte i ketos, eftersom jag äter kolhydrater överhuvudtaget. Plus att min andedräkt inte luktar aceton.

Berättade att jag mäter min ketos varje dag (blåser oftast rött i min Ketonix).

Fick rådet att kolla mina blodkärl.

Han fick rådet att läsa på.

Glad midsommar allihopa! ?

Visst är det härligt med människors bekymmer över ens hälsa [emoji4]
  • Like 2

Visst är det härligt med människors bekymmer över ens hälsa [emoji4]

Visst är deeet! I över tio år som diabetiker har folk talat om för mig vad jag kan och inte kan äta :P och att kanel botar min diabetes  :P

Midsommarafton var trevligt, solen lyste med sin frånvaro som vanligt, funderade på att efetrlysa den på blocket, nå lite sol kom framåt kvällen, men då fanns det stora träd ivägen. Jag hade ett planerat avsteg då jag absolut skulle ha nypotatis till middagen...och sen bjöds det ju på marängtårta m jordgubbar.

Idag skall jag och syrran Powerwalka