Lars Sundström Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/allt-fler-upptacker-att-de-ar-allergiska-mot-kott "För sex år sedan kunde forskare visa att fästingbett kan leda till köttallergi. Sedan dess har antalet nyupptäckta fall ökat tiofaldigt i Sverige. Forskare tror att det finns fler som är drabbade men som ännu inte vet om att det är kött de är allergiska mot." Ca 200 som har detta i Sverige idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Då får man nöja sig med att äta rent mättat fett istället. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 SMÖÖÖÖÖR! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Huff. Tvunget til vegansk/vegetarisk kost? Det unner jeg ikke min verste fiende. . . . eller kanskje det hadde vært noe for Kim i Korea, diktatoren? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Ja, köttallergi hoppas man ju att man slipper... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Det finns ju fisk.Inte skall vi bli gräsätare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas-E Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 Min son har svårt för nöt- och fläskkött, men det funkar bra med fisk, fågel och ägg. Det är inga större bekymmer när man väl kommit in i det. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 "Nygammalt" i ämnet, tråd som kanske blir aktuell igen . . . http://forum.kostdoktorn.se/topic/5325-köttallergi-av-fästingbett/?hl=f%C3%A4stingar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Sundström Posted June 21, 2015 Author Share Posted June 21, 2015 "Nygammalt" i ämnet, tråd som kanske blir aktuell igen . . . http://forum.kostdoktorn.se/topic/5325-köttallergi-av-fästingbett/?hl=f%C3%A4stingar Värre än så Syster. Detta är tredje tråden om samma ämne. Du startade nr 1 . [Minnesanteckning - Sök först, publicera sen.] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted June 21, 2015 Share Posted June 21, 2015 En sjukdom som veggarna kommer att bilda köer för att skaffa sig? ...Eller är de redan drabbade? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Det var jag som startade en tråd förra året då jag fick nässelutslag varje gång jag åt rött kött. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Det var jag som startade en tråd förra året då jag fick nässelutslag varje gång jag åt rött kött. Det låter tufft. Hur har det utvecklats? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 Jag vet inte om jag är allergisk men ibland när jag äter kött så kliar det och jag får nässelutslag. Eftersom jag inte reagerar varje gång så trodde dom det var något annat men jag äter kyckling fisk skaldjur ägg och någon gång viltkött det går bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted June 22, 2015 Share Posted June 22, 2015 På den gamla onda tiden pajade min mage av nötkött. Men bara av konventionellt uppfödda kossor, om det var riktigt glada helt gräsbetade/vinterhöätande kossor från en bonde vi hade kontakt med klarade min mage av det. Det gjorde mig ännu lite mer petig med ursprunget än innan. Så länge man tål fisk (mmm fisk), ägg och kanske t.o.m. fågel har man ju en hel del godsaker att välja på. (Men mitt älskingsprotein ur djurriket är ju fisk så jag skulle kanske bli ovanligt lite ledsen över en allergi mot just rött kött..) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts