zymox Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Hej Har precis börjat med lchf efter att jag gått på lågkalori intag en och en halv månad och loosat ca:9 kg men har stannat av i viktminskningen. Fick då rådet att lägga om kosten och tänkte prova lchf. Har dock fått ett litet problem nu. Jag är inte längre hungrig. Redan dag 1 med lchf mat så känner jag inte någon hunger?Nu är det bara ett par dagar sedan jag kom igång med lchf men är detta verkligen normalt? Att äta en till 2 gånger per dag? Kan känna lite olustkänsla i kroppen efter 6-8 timmar från det jag ätit men absolut inte hunger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Jag äter för det mesta två gånger per dag. LCHF-kosten är mycket energität - fettet innehåller dubbelt så mycket energi som protein och kolhydrater. Var inte orolig, utan ät helt enkelt när du är hungrig. Och vi är så vana vid att man SKA äta tre gånger per dag och man SKA äta flera mellanmål. Blir du orolig och är rädd för att du får i dig för lite näring kan du prova att registrera det du äter under några dagar (t ex kostbevakningen.se). Men låt det gå några dagar till. I början kan det hända mycket med kroppen - den fattar inte riktigt vad som händer :-) Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerkers Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Jag äter aldrig mer än 2 ggr per dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Hunger kan kännas på ett annat sätt när man äter LCHF. Och kroppen kan vara lite förvirrad I början. En del är constant hungriga, en del tappar aptiten. Se bara till att du inte glömmer att äta helt. Onödigt att vänta tills man börjar må illa. Jag äter två ganger om dagen; kallas 16:8 (periodisk fasta); jag äter så för att jag trivs med det. Det finns en del som bara äter en gang om dagen. Hitta ett sätt som passar dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zymox Posted June 24, 2015 Author Share Posted June 24, 2015 Tack för svar. Då känns det som någorlunda normalt iallafall.Kändes bara lite märkligt när man gick från 5-6 lågkalori intag om dagen till att bara vara hungrig 1-2 mål mat om dagen :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 "Kan känna lite olustkänsla i kroppen efter 6-8 timmar från det jag ätit men absolut inte hunger." Det är detta som är din nya hunger.. det blir sällan tydligare än så! Uttryckt på ett annat sätt, det känns lite som.. "snart är det nog dags att laga mat"! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts