Hjälp mig hitta en bra läkare...

Susv00

Recommended Posts

Min man drabbades under midsommarhelgen av hjärtinfarkt. Han rekommenderas nu äta mer bröd, potatis och ris.

Jag behöver er hjälp att hitta en läkare som förstår att rekommendera andra matvanor, för det är inte lätt för mig att tro mig veta bättre än vitrockarna på karolinska.

Min man har de senaste åren ätit liberal lchf, väldigt strikt under veckorna och mer tillåtande under helgerna och ibland spårat ur helt. Han är inte överviktig och tränar regelbundet samt arbetar som murare.

Han är aldrig stressad.

Han är aldrig sjuk. 

Ändå drabbades han när vi som minst anade, tränandes på gymmet, och nu är han operarad med 6 st metallstents. 

Läkarna är oroade över hans höga kolesterol, men jag vet inga andra värden ännu, än ett totalkolestorol på över 9.

Min man tror nu detta är allt fetts fel, hur ska jag kunna övertyga honom att så inte är fallet.

Finns det en hjärtläkare, gärna i stocholm, där jag kan boka tid?

Snälla hjälp mig, jag är rädd annars att det blir värre och att han medicineras livet ut.

Tack på förhand. Susanne

Måste väl finnas fler än han. Nyss hemkommen från karolinska och idag serverades lunch i form av ett stort lass kokt potatis och brulepudding med kolasås. I tv-rummet finns förutom kaffe och te, även juice, en korg full med kex och kakor samt kaffelängd och marmelad. Dock inget smör.