Jump to content

Spana in min blogg! (om ni inte redan gjort det! ;))

Ekofilosophie

Recommended Posts

Hej alla!

Vill bara lobba lite för min blogg Ekofilosophie där jag delar med mig av mina LCHF-recept, lite annat smått och gott om LCHF, lite om ekologiskt/giftfritt tänk, lite tips på egentillverkad hudvård och lite allmänt om mig och vad jag hittar på :)

Min blogg hittar ni också här på Kostdoktorns hemsida under bloggnytt och så bloggar jag även på tidningen Matkärleks hemsida, där jag även delar med mig av lite recept.

Vore kul om ni kikade in på min blogg och kanske vill ni även följa den? Isf går det att följa via e-mail, wordpress.com konto eller via min bloggs Facebooksida (så får ni mina dagliga inlägg direkt i mobilen!)

www.ekofilosophie.com

www.facebook.com/ekofilosophie

Länkarna finns även nedan i min signatur :)

Ha en fin sommar allihopa! :)

• Like 6

ok, men varför lägga energi på att kommentera i så fall om det bara gör dig irriterad ;) Kan tyvärr inte ta bort inlägget, så vi kanske bara kan släppa detta och fortsätta vara glada? :)

Att jag vill dela med mig av LCHF-recept som kanske kan ge inspiration och vara kul/goda att göra ser jag iof inte att det kan vara så himla fel och irriterande. Detta är ju inte en receptsida utan en sida för folk som äter LCHF, och tips och idéer trodde inte jag var fel att dela med sig av, men uppenbarligen är inte alla av den uppfattningen :)

No worries, vi släpper detta tycker jag. Ursäkta så mycket :)

• Like 1

Hej Sophie, låt dig inte nedslås av några tråkiga kommentarer, klart att du ska få länka till din blogg här (ja min åsikt i.a.f.). :)

Som redan nämnt så finns det andra som gör det då och då - mer recept, information samt berättelser åt folket är ju trevligt och konstruktivt.

• Like 5

Jag blir inte särskilt nedslagen utan tycker mest det är en kul reaktion att bli jätteirriterad och sen vara tvungen att säga att man är jätteirriterad... skapar inte det bara mer irritation och negativitet? :) Kanske någon som behöver äta lite mer ost-och-smörrullar för att vara go´och gla´ ;)

Alla blir irriterade på/intresserade av olika saker så då är det väl bara att välja vad man vill läsa och kanske välja att kommentera sådant som ger något positivt. Tänk om det alltid skulle vara folk som i varenda inlägg skrev "det här tycker jag är ointressant, det här vet vi redan allt om, jag vill inte höra mer, skriv bara sådant som INGEN kan störa sig på" :)

• Like 3

Margaretha: jag brukar lägga in lite recept då och då under recept här på forumet, men vill inte översålla det med dagliga inlägg. Då kan ju någon bli irriterad ;)

Jala: Om det är fliken "bloggnytt" här på Kostdoktorns hemsida du menar så återfinns även min blogg där :) Men jag kanske trots detta inte kvalar in som "en  massa andra duktiga bloggare" i din värld, för det kanske du baserar på hur känd man är och på hur många kokböcker man har publicerat. Detta är helt ok för mig då smaken precis som baken är delad :)

• Like 2

Jättekul att få tips om olika bloggar! Kanske vore det vettigt att samla dem i en egen tråd, så att det blir lätt att hitta för de som är intresserade? Jag la in info om min butik under "LCHF i min stad" - vore ju smart att kunna göra detsamma med bloggar mm!

• Like 6

Om man nu läser reglerna för forumet så säger de:

"Ej spam, länkar till andra sidor ska vara relevanta för diskussionen och av värde för andra läsare. Länkar till kommersiella sidor (dvs. reklam) godtas – även om de är relevanta – endast från moderatorer."

Nu kan jag å ena sidan tycka att din sida är av värde för LCHF-intresserade, men å andra sidan har du reklam på den och då kan den eventuellt klassas som kommersiell.

Jag tycker nog det kan vara bra att få ett godkännande från moderator innan man publicerar reklam för egna bloggar och sidor för att undvika diskussioner och tråkiga debatter.

Jag tycker också att det kan finnas ett berättigande för viss reklam här, det kan gälla egna bloggar, egna butiker eller tips om kostrådgivare, LCHF-vänliga läkare som informerar om att de finns etc. Däremot skulle jag också uppskatta om det kom ett speciellt ställe för sådant. Då kunde det vara helt tillåtet att lägga upp länkar till vettiga annonser och liknande där, men endast där. Eventuellt med en snygg klausul om att moderatorer får plocka bort allt som inte anses lämpligt. Som det är nu så står det att reklam inte är tillåtet, samtidigt som det som skrivs ofta är av intresse för somliga här.

Kanske bra att frågan lyfts iom detta, så kan vi bestämma vad som gäller och kanske som några föreslår ha ett separat forumavsnitt för liknande inlägg. Vad säger ni som är moderatorer?

Jag vill varken irritera, bryta mot regler eller vara allmänt jobbig :) Att jag eventuellt brutit mot någon regel visste jag inte ens om eftersom jag inte betraktade mitt inlägg som reklam på det sättet :)

• Like 4

Enstaka inlägg som informerar om egen blogg, shop eller liknande tolereras. Upprepat "puffande" är inte OK. Det är däremot fritt att ha en länk till den egna bloggen i sin signatur.

Bengt Nilsson: det är stor skillnad på forum och blogg. Vi pratar här om regler för forumet. Vad Andreas väljer att skriva om på sin egen blogg är helt och hållet upp till honom.

• Like 5

• 1 month later...

Vi har hittills valt att inte vara helt strikta när det gäller moderering av "reklam" för bloggar och andra "sajter".

Jag tycker att det oftast finns ett bra mervärde med de länkningar som görs.

Så tillsvidare tar vi det från fall till fall och det har inte blivit något större merarbete för oss moderatorer. 

Och Precis som Annika skriver ovan, på bloggen där skriver Andreas inlägg om det han vill och som han tror är intressanta för sina läsare!  :)

• Like 2