MagnusH 398 Postad 24 Juni, 2015 Share Postad 24 Juni, 2015 Fungerar det att panera i kokosmjöl? Göra wienerschnitzel panerad i kokosmjöl, ägg och mald hasselnöt? Någon som prövat? Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Syster 7 948 Postad 24 Juni, 2015 Share Postad 24 Juni, 2015 Jag har provat att panera i kokosmjöl och tycker inte att det blir bra, det blir som en kladdig massa som lätt "ramlar" av det man tillagar. Det mest LCHF-vänliga och bästa enligt vad jag tycker är att panera i Pofiber, gärna med lite Parmesanost (torkad på burk), salt och peppar. 1 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
margaretha 1 373 Postad 24 Juni, 2015 Share Postad 24 Juni, 2015 Jag mal fläsksvålar i matberedaren panerar med det blir jättegott 6 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bowman78 5 Postad 25 Juni, 2015 Share Postad 25 Juni, 2015 Jag mal fläsksvålar i matberedaren panerar med det blir jättegott Med ägg osv med då? Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
margaretha 1 373 Postad 25 Juni, 2015 Share Postad 25 Juni, 2015 Jag doppar i ägg och sedan i fläsksvåls- mjölet steker eller friterar 1 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ekofilosophie 277 Postad 20 Juli, 2015 Share Postad 20 Juli, 2015 Jag blandar pofiber, fiberhusk och lite kokosnötsmjöl samt lite kryddor och sedan doppar i ägg så klart innan. Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moventia 17 Postad 23 Juli, 2015 Share Postad 23 Juli, 2015 Jag stekte fisk idag. Tog lite vetemjöl och kryddor. Rullade fiskfilén i blandningen. Det sög inte upp särskilt mycket, men gick bra att steka och fick en fin yta. Inte kan det lilla mjölet göra mycket till eller från på kolisräkningen? Vad tror ni andra? Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EVS 1 352 Postad 24 Juli, 2015 Share Postad 24 Juli, 2015 Om du bara räknar kolhydrater, är det nog inte hela världen. Men av allt med hög halt kolhydrater, är vetemjöl en av de saker jag helst undviker, även om det är liten mängd. Många med mig. Men var och en gör som den vill. 2 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bitte 899 Postad 24 Juli, 2015 Share Postad 24 Juli, 2015 Jag har provat det mest i paneringsväg, och tycker att mandelmjöl är överlägset. Doppar i ägg och sedan i mjölet (i vilket jag blandar i salt och kryddor). Stek i massor av smör Ang vetemjölet: det undviker jag av två orsaker - kolhydrater och gluten. 3 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Recommended Posts