MagnusH Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Fungerar det att panera i kokosmjöl? Göra wienerschnitzel panerad i kokosmjöl, ägg och mald hasselnöt? Någon som prövat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Jag har provat att panera i kokosmjöl och tycker inte att det blir bra, det blir som en kladdig massa som lätt "ramlar" av det man tillagar. Det mest LCHF-vänliga och bästa enligt vad jag tycker är att panera i Pofiber, gärna med lite Parmesanost (torkad på burk), salt och peppar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Jag mal fläsksvålar i matberedaren panerar med det blir jättegott 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bowman78 Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Jag mal fläsksvålar i matberedaren panerar med det blir jättegott Med ägg osv med då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Jag doppar i ägg och sedan i fläsksvåls- mjölet steker eller friterar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Jag blandar pofiber, fiberhusk och lite kokosnötsmjöl samt lite kryddor och sedan doppar i ägg så klart innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moventia Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 Jag stekte fisk idag. Tog lite vetemjöl och kryddor. Rullade fiskfilén i blandningen. Det sög inte upp särskilt mycket, men gick bra att steka och fick en fin yta. Inte kan det lilla mjölet göra mycket till eller från på kolisräkningen? Vad tror ni andra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 Om du bara räknar kolhydrater, är det nog inte hela världen. Men av allt med hög halt kolhydrater, är vetemjöl en av de saker jag helst undviker, även om det är liten mängd. Många med mig. Men var och en gör som den vill. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted July 24, 2015 Share Posted July 24, 2015 Jag har provat det mest i paneringsväg, och tycker att mandelmjöl är överlägset. Doppar i ägg och sedan i mjölet (i vilket jag blandar i salt och kryddor). Stek i massor av smör Ang vetemjölet: det undviker jag av två orsaker - kolhydrater och gluten. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts