Jump to content

Det går så långsamt!!

Jensan
 Share

Recommended Posts

Hej på er,

Fick barn för 4 månader sedan och för ca 2,5 månader sen återgick jag till LCHF igen efter uppehåll under graviditeten. Men det går så trögt!! Jag äter strikt, 99% under 10 gr kh/dag. Tränar styrke ca 3-4 gånger i veckan. Visst, jag ser lite resultat men vågen står ju bara still! :( Förstår ju att musklerna ersätter fett men jag vill ha mer resultat på vågen. Otålig? Javisst! Har på 2,5 månader bara gått ner 3-3,5 kilo. Förra gången jag började med LCHF så fick jag väldigt snabba resultat, både i muskler och vitnedgång. i och för sig så sov jag bättre då om det kan ha betydelse..

Äter när jag är hungrig, kör ofta 16:8 utan problem. Tips? Läser många som äggfastar med goda resultat, men jag vet inte om det är stressande att börja mixa hur som helst? Har ca 7-8 kilo kvar att gå ner. Tar gärna emot tips eller idéer :)

Jensa

Jag är jättetråkig. För mitt svar är TÅLAMOD ;-) Du har relativt nyligen gått igenom en förlossning, misstänker att din nattsömn kanske inte är vad den varit, du är otålig och stressar upp dig över din uteblivna viktnedgång. Försök släppa tankarna på omedelbar viktnedgång, fortsätt träna och äta bra!

Och så kan du testa att mäta dig istället - ibland går inte vikten ner, men kroppen krymper ihop ändå.

• Like 6

Jensan, om du ammar så borde du nog lugna dig med bantningshets just nu och fokusera på din bebis, fortsätt ät god lchf mat tills du blir lagom mätt och ha tålamod.

Om du slutat amma så skulle jag rekommendera längre fastetider, kör 1-2 x 24-36h vattenfasta i veckan så ska du se att saker händer på vågen. Läs på först på Jason Fungs hemsida intensivedietarymanagement.com han förklarar bra om längre fastor än 16hr. Jag var livrädd när jag skulle prova 36h fasta första gången (ära middag som sista mål, sen inte äta på en hel dag och sen äta nästföljande dag) men det var jätteintressant att märka att jag gjorde det utan problem, jag väntade till och med till lunch då jag numera inte är van att äta frukost längre så det blev 40h fasta. Jag körde till och med hot power yoga på morgonen utan problem!