Jump to content

går ej ner i vikt utan upp- livrädd

Ann C

Recommended Posts

Hej ! Har för första gången verkligen försökt gå ner i vikt och följa en diet inte bara äta mindre. Jag har hållt på i 5 veckor och det enda som hänt är att jag väger 2 kg mer och ökat 1 cm runt midjan . Nu är jag livrädd att fortsätta. Tränar 2-3 gånger per vecka. Väger nu 67,5 kg och är 164 cm. Vill verkligen bli av med bukfettet 93 cm.

frukost-1 fullkornsmörgås med smör och pålägg +kaffe med vispgrädde ,ganska mycket och det har hållt mig ganska mätt

ägg och bacon till lunch

och kött + sås , sallad till middag

kaffe med grädde till mellanmål

någon frukt ibland

Vad ska jag göra?

Slopa brödet till att börja med.. ät bara två gånger om dagen sen, det räcker!

Fast.. iomed att du prexis börjat.. ät tre gånger, frukost, lunch middag.. inget emellan.. inte ens grädde i kaffet!

• Like 2

Ja, bort med brödet och också mejerierna. Öka på ovanjordsgrönsaker (stora fräscha sallader med måttligt med protein är gott), och ät mer fetter som olivolja och kokosolja så du blir mätt. I början kan det vara bra att ta bort frukt helt. 

Sen tar det lite tid att nå resultat. Stresshantering är, som någon här påpekade, viktigt. 

...byt ut frukten mot något ägg ibland (om du måste för att inte vara jättehungrig)

...kokosfett i kaffet istället för grädde (om du är hungrig inte annars)

...hoppa över frukosten helt.

Det är ju egentligen vad alla andra också skrivit.  ;)

Tilläggas kan att du inte är speciellt överviktig och det är inte säkert att "bara" LCHF kommer ta ner vikten speciellt mycket...då kan du behöva kombinera med fasta.

• Like 1