Tobias Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Hej! Finns det tips på hur man hittar en doktor som ger "rätt" råd om kolestrol och blodtryck samt koppling till kosten? Min pappa äter kolestrol- och blodtryckssänkande medicin och efter det jag lärt mig på senare tid så.... Det skulle nog bita bättre med kosttips om det kom från en läkare än från mig. Jag vet tyvärr inte hans värden, ska fråga någon gång. Han kanske är medicinerad "för att vara på säkra sidan...." Kanske fler som är intresserade att hitta "rätt" doktor i dessa frågor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Svårt, jag vet verkligen inte var man ska finna någon. Ja utom Doc då! I dessa tider av paradigmskifte (förhoppningsvis!) blir det upp till var och en av oss att läsa, lyssna, diskutera, fundera och sedan bestämma sig för vad man ska tro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Ja du, det är inte helt enkelt alla gånger att hitta en läkare som är uppdaterad på kostbehandling av metabola problem. Läkare kan oftast mest om mediciner etc. Om du berättar var du letar kanske någon har ett tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmor kaisi Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Jag skulle vilja ha Lchf-mottagning med labb o allt. Lchf-dietister som kan ordna matlagningskurser med kostlära. Samt att det skulle finnas möjligheter att träffa likasinnade med aktuella frågor typ...Lite varstans. Ja, jag vet att det här är en dröm. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts