tomha Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Jag är på väg till England för en veckas jobb. Varje kväll brukar avslutas med pub och ett par öl. Vad rekommenderar ni att man dricker istället utan att skämma ut sig? /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Rött vin...eftersom du är "allergisk" mot öl ;-) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Ramlösa, eftersom du inte dricker öl och vin. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Kranvatten eftersom du värnar om miljön! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Ale, passa på när du är i England. Fråga om de har "real ale". 2 pints är ca 40 gram kolhydrater. Det kan man väl klara av om man är försiktig i övrigt. Livsmedelsverket rekommenderar ju 300 gram! Eller drick vatten och en Whiskey på sidan om, om du tycker jag är för ansvarslös. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 Jag är på väg till England för en veckas jobb. Varje kväll brukar avslutas med pub och ett par öl. Vad rekommenderar ni att man dricker istället utan att skämma ut sig? /T Ibland får man helt enkelt ge upp för övermakten och njuta av riktigt öl och fincider i pubarnas moderland... En välkänd managementkonsultfirma har myntat begreppet "80/20", vilket betyder att man kan räkna med 80% av effekten med 20% av ansträngningen. Eller översatt till LCHF: man får huvuddelen av de positiva effekterna även om man fuskar ibland. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 He he.. när jag var i England för några år sedan så var jag med som mekaniker och chaufför! Så när de andra drack öl så drack jag cider.. senare upptäckte vi att cidern var mer alkoholhaltig än ölen! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted July 1, 2015 Share Posted July 1, 2015 He he.. när jag var i England för några år sedan så var jag med som mekaniker och chaufför! Så när de andra drack öl så drack jag cider.. senare upptäckte vi att cidern var mer alkoholhaltig än ölen! Ajajaj... men turligt nog är promillegränsen mer generös i UK än i Sverige tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted July 2, 2015 Share Posted July 2, 2015 Jag skall till Grekland snart. Till min förskräckelse harjag blivit medveten om att Ouzo innehåller en hel del socker :-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts