Jump to content

Volontärer sökes

Bengt Nilsson

Recommended Posts

Arbetet går ut på att hjälpa personer med olika funktionshinder.

• De som har förtvinade underarmmuskler som gör att de lätt tappar det de håller i sina händer.
  • De som har ont i knän och/eller rygg vilket hindrar dem från att plocka upp det de råkar tappa.
  • De som är senila och inte ens märker att de tappar något.
  • De som är så stressade (de kommer troligen drabbas av utmattningssyndrom) att de inte har tid att bry sig om någon tappad bagatell (även hus- och bilnycklar).
Arbetstiden är flexibel och anpassas efter den tid du har att möjlighet att avsätta (även så lite som 15 minuter per vecka kan göra nytta).

Tyvärr är det inte säkert att du får träffa de funktionshindrade och kan ge dem sakerna de tappat.

Då får du lämna det värdefullaste till polisens hittegods (du får kanske hittelön!) och övrigt till återvinning eller närmaste papperskorg.

• Like 7

Detta var ett av de allra märkligast formulerade upprop jag sett :D Men nu när jag anar vad det egentligen handlar om undrar jag vart jag ska skriva på. För detta blir viktigare och viktigare för varje vår, den tid på året då man tydligast kan se eländet, längs vägarna, på stränderna, på gator och torg osv.

Jag är volontär. Sign me up please!

• Like 1

Detta var ett av de allra märkligast formulerade upprop jag sett :D Men nu när jag anar vad det egentligen handlar om undrar jag vart jag ska skriva på. För detta blir viktigare och viktigare för varje vår, den tid på året då man tydligast kan se eländet, längs vägarna, på stränderna, på gator och torg osv.

Jag är volontär. Sign me up please!

Du behöver inte skriva på; det räcker att du fyller en extra skräppåse när du går ut med hunden (eller låtsas gå ut med en hund).

• Like 2