stoscha Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Det var jättelänge sedan jag tappade kontrollen så här totalt. Jag har tyckt att jag har rätt OK flyt på det hela. Jag är ingen fanatiker, jag vet att jag överlever potatissallad när det är familjekalas, sushi tillsammans med dottern, till och med nån pizza per år, och nästan varje helg äter jag en liten kaka tillsammans med min 88-åriga mamma. Hon blir så ledsen om hon inte får bjuda på nåt. Hon har blivit en riktig godisråtta efter att ha levt hela livet utan socker och fett. Och det unnar jag henne de sista åren. För en vecka sedan skulle vi hjälpa en kompis att flytta... 20 mil, så det blev verkligen en heldag! Hon var så bekymrad över vad hon skulle bjuda på eftersom det var både vegetarianer och ellsehåeffare och allt nedpackat. Jag erbjöd mej att vi kunde ha en "fuskdag" så hon skulle kunna köpa pizza åt oss alla eller nåt. Hon tog mej på orden! Det enda som var nästan ätbart den dagen var 2 varmkorvar (med bröd), resten var frukt, godis, mackor, bullar... och jag som inte hade ätit frukost ens eftersom vi skulle få korv. För att vi skulle komma hem nångång såg jag till att jag bar min beskärda del och lite till av flyttlasset, så jag var hungrig. Det slank ner både banan, korvbröd, ostfrallor, nektariner och en glass. Sedan dess har jag varit konstant hungrig! Jag har prövat att dricka massor med te och vatten, äta grönsaker, vräkt i mej riktig mat i 3 portioner, men enda gången jag inte håller på att svälta ihjäl är när jag tar en macka (jag skippade kakan med mamma och tog en macka i stället). Nu har jag gjort gazpacho med massor med chili och en tsatsiki med vitlök så jag kommer att osa flera veckor efteråt och ska försöka "bränna bort" känslan. I morgon är det andra flyttlasset. Jag har erbjudit mej att göra en grekisk ostpaj som vi kan äta kall allihop (hackade allt som finns i en grekisk sallad och hällde massor med ägg, grädde och riven ost ovanpå.) Jag tål definitivt inga riktiga fuskdagar för då hoppar min missbrukshjärna igång på alla cylindrar. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Jag tycker du tar upp en viktig fråga som aldrig får komma fram i den allmänna debatten! Hur "samma livsmedel" driver hunger olika hos olika personer och är individuellt. Själv kan jag ha problem med för mycket grönsaker, även om jag har en fet sås till. Älskar gazpacho men jag blir hungrig av den rätten. Fasar för den dagen jag eventuellt kommer under samhällets "vård" . Protein varje måltid är viktig för långvarig mättnad (jo och fettet förstås). 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Jag har svårt att inte överäta kyckling 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Är det bara jag som stoppar i mig kanske liiiite mer smör på biffen än vad som verkligen behövs? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macke.w Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 Är det bara jag som stoppar i mig kanske liiiite mer smör på biffen än vad som verkligen behövs? oh nej här är en till 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Är det bara jag som stoppar i mig kanske liiiite mer smör på biffen än vad som verkligen behövs? Vad är liiiite mer smör ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Äntligen Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Bröd och ost är "livsfarligt" - inget nytt och unikt med det men jobbigare är att ungsstekt lax, eller förresten lax i alla former... kan få mig helt ur balans. Synd att jag måste vara så på "min vakt" eftersom laxen är så himla bra mat i denna livsstil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisabet Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Revbensspjäll, jag säger bara revbensspjäll. Det lagar jag ytterst sällan, för jag har så svårt att inte ta ett till, ett till, trots att jag är proppmätt. Kalla direkt från kylskåpet varar inte länge. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Kyckling kan jag inte ha färdig i frysen måste bara göra det som går åt annars ropar den på mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts