smarkebo Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Jag har läst på en förpackning Ekströms osötad pulvernyponsoppa. Det står att det finns 3,5 g kolhydrater per 100g. Men bland ingredienserna står det först förtjockningsmedel (modifierad stärkelse och guarkärnmjöl) Sedan innehåller den svart vinbär och äpplen också. Men det som stod först tyckte jag inte lät så trevligt. Hur är det egentligen med denna produkt? Dör jag om jag äter den? ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Du dör säkert inte. Men det är inget bra val om du vill äta strikt LCHF. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Hittade följande recept som borde kunna fungera med LCHF: Häll 2 dl kallt vatten i en kastrull och vispa ner 1 msk nyponskalsmjöl och lite vaniljpulver. Koka upp och häll i en rejäl skvätt grädde. Eller denna: 6 dl vatten1/2 dl nyponskalsmjöl2 msk Sukrin1/2 krm fiberhusk Gör så härKoka upp vatten och vispa ner nyponskalsmjölet och sukrin. Smaka av så du får det så sött du själv vill ha. Red eventuellt med 1/2 krm (ytterst lite) fiberhusk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts