Christin Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Någon som har erfarenhet av LCHF och blodförtunnande medicin (Clopidogrel) ? Det är ju svårt att få information om ev. risker i sammanhanget, eftersom LCHF ännu inte är erkänt bland läkare, i gemen. Christin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Varför lägga i recept. Tror det är många som äter LCHF och blodförtunnande 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Har inte hört talas om att mindre kolhydrater och mer fett skulle påverka...men jag känner iallafall till ett tillskott som brukar nämnas på de här sidorna, K2, som har en koagulerande effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Har inte hört talas om att mindre kolhydrater och mer fett skulle påverka...men jag känner iallafall till ett tillskott som brukar nämnas på de här sidorna, K2, som har en koagulerande effekt. Men, är det inte K1 som har koagulerande effekt??? Vad jag annars läst (någonstans) är att man ska vara försiktig med omega3-tillskott i kombination med blodförtunnande, då främst Waran, eftersom omega3 är något blodförtunnande i sig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted July 12, 2015 Share Posted July 12, 2015 Hehe... Jag borde skrivit k vitamin... Jag vet inte om det bara gäller K1Om man bara är konsekvent i sitt ätande av tillskott borde det väl hursomhelst inte vara något problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Varför lägga i recept. Tror det är många som äter LCHF och blodförtunnande Tråden flyttad till rätt ställe, margaretha. Tack för påpekandet! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akewah Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 LCHF är ingen drog som kan intervenera med läkemedel. Det är bara nyttig mat. Jag har själv tagit blodförtunnande (xatral) samtidigt som jag äter LCHF utan bekymmer. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christin Posted July 14, 2015 Author Share Posted July 14, 2015 Tack för alla synpunkter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts