Jump to content

Utslagens gåta

Alex_

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte bara höra om någon hittat nån lösning på utslagen?

Det verkar för min del uppenbart att de kommer ju "duktigare" jag är med kost och träning. Dvs utslagen kommer när jag är i bra form. Prickar under armhålorna som sprider sig mer eller mindre över rygg och bröst.

Läser på flera ställen att "det är en övergående utrensningsprocess", men det låter inte troligt när jag LCHF:at i ganska exakt ett år nu.

De två återkommande lösningarna verkar vara att öka kolhydraterna eller ta antibiotika. 

Ingen av dom känns särskilt kul. Tradigt att behöva väcka sockersuget igen, och stark medicin borde väl inte behövas.

Så, nåt nytt på fronten? :)

Man ska nog titta på totalen över tid, t ex en hel dag, inte bara varje enstaka livsmedel för sig. Solrosfrön har en hel del nyttigheter, men man bör väl inte vräka i sig, och man kan ju kompensera med den övriga maten, t ex en hyfsad mängd fet fisk.

• 1 month later...

Det är säkert ketos-utslag! Jag får sådana, framförallt på bröstet men även på ryggen då jag striktar till kolhydratsintaget (10-20g/dag) och hamnar i ketos. Små, kliande utslag som tyvärr inte går bort i första taget. Första gången tog det över ett halvår innan de försvann. När jag ökar på KH så försvinner de men nu efter sommaren då jag återigen är mer restriktiv så har de kommit tillbaka.