Fettso Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Det kan ta lång tid att gå ned i vikt. Det är mkt som kan spela roll, inte bara kalorierna. Är man stressad, har misshandlat kroppen tidigare kan det ta tid att få igång viktnedgången. Och som många här brukar påpeka. LCHF är livstil mer än en quick-fix. Ge det tid! För att få igång magen, drick mycket vatten, och jag har läst lite om vagus-nerven som har med tarmrörelserna att göra. Man kan djupandas och gurgla vatten för att stimulera nerven. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor H Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Jeg ville ha prøvd å faste noen dager, også 16:8 eller 20:4 resten av uken. Se gjerne foredraget med Jason Fung http://www.kostdoktorn.se/den-perfekta-behandlingen-for-diabetes-och-viktnedgang Det ga meg en AHA-opplevelse og alle bitene falt på plass. Nøkkelen er insulin og hvordan reversere insulinresistens. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Jag har misshandlat min kropp i snart 20 år så nu är man ett fettso som säkerligen är insulinresistent. Och du fortsätter misshandla den... Jag förstår verkligen din önskan att bli smal och fin men om du inte fixat det de 20år du misshandlat din kropp, hur ska du då kunna lyckas med fortsatt misshandel? Min gissning är att även om du går ner 800g/vecka nu så hamnar du snart på en platå och slutar gå ner, och vad gör du då? De flesta drabbas av en platå förr eller senare. Kanske blir bröllopskläderna lika fina på 50-55kg kropp? Vad magen beträffar tror jag att du har för lite massa att processa eftersom du äter så lite. Rörelse brukar vara bra för peristaltiken, och kanske ska du lägga på en större mängd vattenlösliga fibrer (grönsaker) även om de höjer ditt kolhydratintag. Lycka till med din resa. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Magnesiumoxid motverkar förstoppning,men jag vet inte om det hjälper i ditt fall. Magnesiumoxid finns i billiga magnesiumtabletter, typ Ledins, samt vissa av apotekets magnesiumtillskott. Vill man ha magnesium som kosttillskott, så är det bättre att välja de sorter som slutar på -at, t ex magnesiumcitrat, då dessa tas upp bättre av kroppen.Har du funderat på resistent stärkelse? Ta 1 tsk potatismjöl och rör ut i kallt vatten och drick. Öka vid behov. Resistent stärkelse tas inte upp av kroppen utan blir mat åt tjocktarmbakterier. Jag vet inte om det hjälper i ditt fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Du äter alldeles för lite. Du pratar också om skillnader i gram på olika mängder kalorier. Det håller inte riktigt. Vikten kan variera 1-2 kg per dag beroende på olika faktorer. Hur trevligt det än vore att nå ett visst mål så måste du acceptera att det kan ta tid. Du säger att du misshandlat din kropp länge, då kan det ta lång tid innan den kommer i balans igen. Sen är LCHF normalt ingen kaloriräkningskost. Utom i undantagsfall för vissa med matstörningsproblem. Oavsett så är 800kcal om dagen svält och absolut inte bra för din kropp. Nu säger du inte hur gammal du är, man eller kvinna. Tjejer över 40 kan ha svårare att gå ned i vikt än killar. Jag skulle rekommendera dig att testa 16:8, dvs ät 2 måltider under 8 timmar, förslagsvis lunch och middag, öka på med lite mer grönsaker för magens skull, drick ordentligt och promenera kanske lite extra. Förutsätter att du läst detta: http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts