Nessima Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 När bör man acceptera att vikten är "normaliserad"? Var är vanligt att landa på när man ätit relativt strikt (under 30 g kolhydrater/dag) LCHF-kost under en längre tid? Även om BMI inte är något bra mått egentligen antar jag att det är det bästa ändå för att besvara frågan. (Jag är 176 cm och väger runt 72 kg vilket ger ett BMI på 23,2. Är det dags att acceptera att vikten har normalierats här även om det känns som att det borde gå att bli smalare? Vill ju inte sluta äta LCHF, och att helt utesluta allt mejeri känns inte heller som ett alternativ eftersom jag inte klarar det mer än någon månad.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessima Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Har ätit LCHF i nästan 2 år och har under hela den tiden legat mellan 70-72 kg. (När jag totalnollade kolhydraterna i en månad var det 68 kg, men det är inte ett sätt jag vill leva på). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Midjemått är ett betydligt bättre sätt att besvara frågan än BMI. Max 94 cm för män eller max 80 cm för kvinnor kan räknas som mer "normalt" än de flesta. http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/#4 Det går alltid att bli smalare. Men det är förstås inte alltid värt priset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts