Mediax

Vad händer om jag äter normalt igen?

Recommended Posts

Rotfrukter har nog ganska välförtjänt dåligt rykte. Det är klart att man kan äta sådana i en hälsosam kost, i små mängder. De är helt klart bättre än säd och koncentrerat socker.

Men frukt, kanske för att det alltid är fibrer och kolhydrater tillsammans, är inte associerat med metabolt syndrom. Folk som äter mycket frukt (under säsong) drabbas normalt sett inte. Men mycket rotfrukter är det osäkrare med.

Nja, jag menar tvärtom att frukt säkert inte orsakar metabolt syndrom, men om man väl fått det så bör man undvika frukt (liksom rotfrukter).

När det gäller rotfrukter så finns det otaliga exempel på populationer som ätit massor och mått prima, men de har alla undvikit (eller inte haft tillgång till) socker. Liksom frukt tror jag inte rotfrukter oberoende kan orsaka metabolt syndrom.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var i Japan i 40 dagar lång semester och det fanns inget annat än kolhydrater att äta. Lyckligtvis gick jag inte upp något då jag turistade hela dagarna vilket innebar att jag gick runt i städerna 6 till 7 timmar om dagen och undvek tunnelbanor och rulltrappor. Mina fötter såg fula ut som stryk men jag behöll vikten trots att jag åt som en häst( kunde bli 5 måltider per dag ) och massa kolhydrater.

Nu när jag har kommit hem igen så hat jag gått up 15 kilo sedan jag kom hem i början av april och jag har verkligen svårt att komma tillbaka till LCHF för att återställa min tidigare vikt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag turnerar i dagsläget mycket med bandet och hinner inte alltid uppleva lyxen att välja vad jag äter. Tillsammans med öl så är det lätt hänt att jag går all in på "skit samma"-mentaliteten, vilket vid ett par tillfällen har slutat med en hel del vitt bröd och annan "vanlig" mat, där det inte bjuds på ost, ägg, fisk eller annan lättillgänglig lchf.

Mina upplevelser vid dessa tillfällen har varit grav förstoppning, blodsockertoppsr följda av sockerfall, viktuppgång och rejält samlande av vatten. Jag har känt mig trött, har sovit sämre och magen har totalhavererat.

Till stor del stämmer detta väl överens med de förväntade effekterna av högkolhydratkost (framförallt blodsockret och vätskan), men jag vill även minnas att liknande symtom med förstoppning och energibalansen även skedde vid övergången TILL lchf. Allmänt är nog stora kostförändringar en svår ansträngning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var i Japan i 40 dagar lång semester och det fanns inget annat än kolhydrater att äta. Lyckligtvis gick jag inte upp något då jag turistade hela dagarna vilket innebar att jag gick runt i städerna 6 till 7 timmar om dagen och undvek tunnelbanor och rulltrappor. Mina fötter såg fula ut som stryk men jag behöll vikten trots att jag åt som en häst( kunde bli 5 måltider per dag ) och massa kolhydrater.

Nu när jag har kommit hem igen så hat jag gått up 15 kilo sedan jag kom hem i början av april och jag har verkligen svårt att komma tillbaka till LCHF för att återställa min tidigare vikt.

Framför allt på luncherna kan det svara svårt att hitta något som är helt kolhydratbefriat. Ett tips är de många "pubarna" - izakaya på japanska - där man kan beställa rå eller grillad fisk, råa grönsaker och diverse kötträtter. Se dock upp med dressingar och såser som kan innehålla vete.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

När man är 170 cm lång, går det utmärkt att väga både  70 kg och 72, om man ska vara så petig. Jag skulle acceptera också 73 med den längden och också 75 ger en mycket bra ledighet. 65 låter inte lika bra för dig. Du ska väl inte modella? 

När jag var tjej 165 cm , och vägde 50 då kändes det smärtsamt, och du kan kanske se hur det teoretiskt sett kan bli  proportionellt om du ska väga 65 med den längden. Du kanske kan börja tro att  dagarna de ska kännas hela tiden som en kamp.. men det ska det inte, då mår du bättre i så fall av att faktiskt jobba på att bara behålla den vikt du har nu. Du är 14 och växer coh lägger viktig grund nu för hel din framtids chans att slippa jojobanta. Så ta det riktigt lugnt. 

Ät dina havregryn och fyll på med massa goda nötter, paranöten är helt perfekt! kan du äta många av, ja vilka nötter du vill, och skippa popcornen, de är ju bara som papper och har fruktanssvärt många kolhydrater och skal som fastnar in i tandfickorna men är 14 så händer nog inte det.

Men då måste läsken bort, helt och hållet.  Ka ndu lära dig dricka vanligt kranvatten isvatten så är det en stor vinst  och häll då frukten bären i isvattnet i kannan, eftersom det lockas något så förfärligt med flaskor med soda i alla de färger  och etiketter, som ofta är rent skräp  med kraftigt överpris!  

När man tänker efter så är livsmedelsaffärerna rena giftmarknaden, som att gå på fullständigt minerad mark. Helt otroligt hur långt handlarna legalt får gå och vilken egentligen usel kundvård de totalt nedvärderat sig att inte ge, kunden är den de tänker på sist.  Så ta du kommandot och visa vilka skåp och hyllor du ska gå till, de ska ju inte stryra dig, om du låter det styra så kan du bli fast för livet.

Det är det de vill, de vill se dig där och de vet exakt var de vill ha dig, du är 14 och ett lovligt byte  de gnuggar händerna och fjäskar stort i den ålder du är i. Jag hade aldrig gett mig, eftersom du har chansen att aldrig få problem med kostvanorna någonsin, du kan skapa de hjulspår du behöver,  och låsa dig själv där, istället det där haveriet de bara väntar på.Att du ska be om fler popcorn och en dag gå loss i självklart också godisdisken det är ju dit de vill ha dig rotande och grävande livet ut.

lycka till  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När du äter normalt igen, du vet ju att alla normer fins till för att omkullkastas efter handlarnas ekonomernas och maktfullkomlighetens  nycker, vilken norm? det finns 18 000 normer, så vilken menar du?

Och var är de någonstans framför allt? ingenstans - så leta efter normen och normaliteten, nej den är också bortblåst. Jag vågar svära på att det rä så till 200% säkerhet,  industrialismens hjul, vill ha hjulen i olag, grus i maksineriet är ju enbart akademisk metodik. inget annat.

alltid någon vetenskapsfilosof som behöver bromsa lite här, olja lite där stanna dig där och hoppsan där, sedn sura där, putta till dig där, du måste förstå vad industrialismens grova hjul och mekanism är för et stror och trögt malande maskin, det är en jätte och flera synkroniserade system, som planerat faktiskt, att mala in dig att bli maskin. Så hur 'r det egentligen med de unga med IT pcj personal computer?? nej nej.. inget personally, det rök redan 1901. Du tror! att du är , men så är det bara för dem som visste och fick signaler om att nuuu, NU! pang, nu köper vi.. och så kan ni där, bli kanonmaten. det är så det går till, enkelspårigt. om du inte är enkelspårig, hur tänkte du i så fall att du skulle kunna vara kontrollerbar, du ska ju gå springa ocj löpa i den takt rytm och tid när DE vill och behöver dig, förstå det en gång för alla.

Vilken kroniskt sjuk tid vi lever i , och krigsmaskineriet är ju ständigt hungrigt, för folk blir ju sura , ska tröstas få ersättningar och revanch , alltid någon som ska in för annans behov att säga nu är det din tur, lurendrejeriet om växelverkan och alla fina myter, är en enda kuliss för något helt annat. Syrianer som kommer hit och ser vår "välfärd" börjar omedelbart räkna, som smattrande maskiner som om det vaar sista dagen på jorden, sådant älskar ju industron, det blir så sjukt mycket billigare o billigare. du blir mindr och mindre värd. 

ständigt nya teorier in, gamla ut, i ständigt nyckfulla ingen vet varifrån.  det bara blir så va? plötsligt sitter man och tuggar väl heroinkokainkakor, i tron att det är bara ju senaste trenden spoom veganrörelsen senaste partners vill få dig att smaka, oh ja.

nej,d veganernas produkter kostar ungefär lika mycket som kungens vanor,  det är i rikemansklasens storlek, man undrar  hur länge de hållt på, med alla grödor från jordens alla hörn, 30 gram oidentifierat mjölkross av något slag, har på veganprodukterna lika stor bedrägerietikett som på kött, moralen är stundtals låg och stundtals ultralåg där i veganrörelsen,. så allt nack om etik, går helt bort för min del. de små blev plötsligt moguler och över en jävla natt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu