Jessie Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Är det nån som har nån erfarenhet av MSM eller Glukosamin? Jag åt Glukosamin i ca 1,5månad och vet inte riktigt om jag kände av det, åt 1g/dag. Finns ju även nåt som heter Cissius med och ska vara bra för ledhälsan?! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ametistlillan Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 När jag gick över på LCHF-kost så efter ett tag, ca 3 månader så började jag tappa massor med hår och då menar jag massor. Eftersom jag var väldigt långhårig så fick jag närmast panik, var ju van att jag tappade en del varje dag men inte att det låg tussar på kudden varje morgon jag vaknade. Då fick jag rådet av snälla behjälpliga själar inne på Kolhydrater i Fokus att pröva MSM och det gjorde jag på vinst och förlust och efter 2 veckor så hade håravfallet helt upphört och efter ca 2 månade hade jag börjat få en fin gloria med nytt hår runt hela huvudet. Och så tjockt som mitt hår är nu 5 år senare har det aldrig varit och aldrig vuxit förut heller. För ca 9 månader sedan klippte jag av mig 75 cm av mitt hår och nu är det bara 3-4 cm kvar och frissan säger att hon har aldrig någonsin sett ett hår växa så fort hon trodde jag skulle klara mig att klippa mig var 8:e vecka sen ändrade vi till var 6:e nu är vi nere på 4:e men jag kan knappt hålla frisyren på dessa 4 veckor. Som bonus så fick jag också bort mina skivade sköra naglar som jag haft sen jag var liten och har vid flera tillfällen lyckats ha alldeles egna 2 cm långa fräscha naglar med fransk manikyr som inte går av vid minsta lilla ansträngande göromål.Jag kan bara svara för hur det varit för mig men jag rekomenderar i alla fall att prova men jag kan inte svara hur de påverkar lederna för det har jag inte haft problem med men effekt har det i alla fall så det är inget hokus pokus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marita Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 När jag gick över på LCHF-kost så efter ett tag, ca 3 månader så började jag tappa massor med hår och då menar jag massor. Eftersom jag var väldigt långhårig så fick jag närmast panik, var ju van att jag tappade en del varje dag men inte att det låg tussar på kudden varje morgon jag vaknade. Då fick jag rådet av snälla behjälpliga själar inne på Kolhydrater i Fokus att pröva MSM och det gjorde jag på vinst och förlust och efter 2 veckor så hade håravfallet helt upphört och efter ca 2 månade hade jag börjat få en fin gloria med nytt hår runt hela huvudet. Och så tjockt som mitt hår är nu 5 år senare har det aldrig varit och aldrig vuxit förut heller. För ca 9 månader sedan klippte jag av mig 75 cm av mitt hår och nu är det bara 3-4 cm kvar och frissan säger att hon har aldrig någonsin sett ett hår växa så fort hon trodde jag skulle klara mig att klippa mig var 8:e vecka sen ändrade vi till var 6:e nu är vi nere på 4:e men jag kan knappt hålla frisyren på dessa 4 veckor. Som bonus så fick jag också bort mina skivade sköra naglar som jag haft sen jag var liten och har vid flera tillfällen lyckats ha alldeles egna 2 cm långa fräscha naglar med fransk manikyr som inte går av vid minsta lilla ansträngande göromål.Jag kan bara svara för hur det varit för mig men jag rekomenderar i alla fall att prova men jag kan inte svara hur de påverkar lederna för det har jag inte haft problem med men effekt har det i alla fall så det är inget hokus pokus. Hur mycket tar du av MSM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ametistlillan Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Jag tar drygt en halv tesked per dag blandat i lite lite apelsinjuice eftersom det är en fördel att ta det med c-vitamin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Jag köpte en burk MSM för flera år sedan men så läste jag att svavel försurar kroppen och några berättade att de fått problem av det så jag har inte vågat använda det. Har ni som tar det inte känt några nackdelar alls? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianne O Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Ametistlillan, äter du fortfarande MSM nu efter 5 år.?? Undrar om man kan ta detta under en lång period. Tacksam för svar även om denna tråd varit vilande ett bra tag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Jag käkar MSM från Dr Mercola och har gjort det i snart två år. Finns på greatlife.se Zink är också bra tillskott att äta för att få bra hårkvalitet, och B-vitaminer så klart 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marianne O Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Priorin funkar bra också med tillskott av B-vitamin. Men känner för att testa MSM också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts