Popular Post Birgitta Höglund Posted July 28, 2015 Popular Post Share Posted July 28, 2015 Många undrar kring det här med gluten och om mjölet verkligen kan ge flera hälsoproblem. Fler och fler skriver och berättar hur de blivit bättre på många sätt med LCHF, utan att de fått diagnosen glutenintolerans. För mig har LCHF inneburit stora hälsovinster under de 6,5 år jag ätit lite kolhydrater och mycket fett, särskilt efter att jag tog bort gluten helt för 6 år sen. För min särbo har det inneburit att hans eksem på händerna som besvärat mycket i många år försvunnit när han håller sig helt borta från mjöl, men så fort han trillar dit på en macka så kommer de tillbaka... Min mamma som är 86 år har haft stora problem med magen sen 30-årsåldern, inget har hittats vid undersökningar, hon fick diagnosen IBS. Nu efter 3 år helt glutenfri LCHF så har hennes besvär blivit mycket bättre, även om hon efter ett helt liv med magproblem kanske aldrig blir helt bra. Läs gärna den här artikeln om vad som hände med mig när jag slutade med gluten för 6 år sen. Sanna Anandala kommenterar artikeln och berättar mer om varför vi mår bättre utan mjöl och socker. http://www.hemmetsjournal.se/Medicin/Medicin-och-halsa/Varken-forsvann-nar-jag-slutade-ata-gluten/ Här lite mer om fibromyalgin på min blogg: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2011/12/10/fibromyalgi-och-lchf/ 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Jag stukade en fot för ca12 årsedan hade ofta ont och den bar inte alltid började mad LCHF för drygt 9 årsedan tänkte inte på min fot för helt plötsligt var besvären borta. Var på remester och åt musselsoppa som serverades med bröd tänkte inte äta brödet men såsen var så god viste inte ad sked hette på tyska så jag tog av brödet. Efter 30 min svullnade foten upp och jag fick jätte ont tog ett par dar så var det borta. så det måste vara gluten 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Sedan jag slutade med gluten för 3,5 år sedan sköter sig magen mycket bättre. Och jag hade tidigare ingen aning om att det skulle vara bättre än det var... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts