candelonia Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Jag undrar hur mycket kosten påverkar om man får celluliter? Jag har mycket celluliter på rumpa och lår - men jag har alltid haft normal vikt. Däremot är jag uppväxt på bröd, musli, och massa massa godis och choklad. (Annat också givetvis men huvuddelen av min kost har varit det jag skrev) Jag är oerhört nyfiken på vad som skulle hända om jag började med lchf. Jag försökte med lchf för två år sedan men jag kunde inte sluta med marabou mjölkchoklad så jag åt lchf och marabou mjölkchoklad - så det räknas inte. Sockersuget är vad jag funderar mest på - är det boven till celluliterna? Finns det lösning på mitt problem via koständring? Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Snabba kolhydrater och blodsockerspikar är boven Överskotts-socker lagras i bindväven och bryter ner den (glykering) Då ökar risken för att fett från överfulla fettceller ska "läcka" genom bindväven och skapa ytterligare en förarglig cellulit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candelonia Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Tack Dufva för svaret, låter spännande att kosten faktiskt påverksr så mycket. Jag ska börja med lchf idag och verkligen kämpa för att sluta med chokladen. Har blivit 200g-400g per dag i hur många år som helst. Jag får ta en dag i taget. Ska köpa hem feta produkter och goda kött och fiskt produkter så att jag har rätt alternativ hemma. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Kan bara instämma med Dufva! Min dotter som är mycket smal i sig själv hade en hel del celluliter på lår och framförallt rumpa. När jag började med lchf hängde hon på - inte för att vi visste något om att det kunde hjälpa mot celluliter utan för att hon tyckte det var jättegod mat och att hon slapp blodsockersvängningarna och mådde bättre.En glad överraskning blev det när celluliterna försvann! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candelonia Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Susanne; så underbart att höra!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts