Niclas-E Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 På något sätt känns det ändå glädjande när smörfacket gapar tomt i butiken. Det finns hopp, det finns hopp... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Så även när ekologiska ägg restar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 I de butiker jag mest frekventerar så finns numera ekologiskt smör både i 1/4 och 1/2 kilos förpackningar! Förr köpte jag flera 1/4 för att inte få slut.. numera köper jag mest 1/2! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 I en av de större ICA-butikerna jag besöker, hade de tidigare ekologisk vispgrädde på 1-liter (Skånemejerier). Tyvärr har de slutar med det "eftersom den sålde så dåligt". :-( 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Igår upptäckte jag att märket Favorit har kravmärkt smör. Drygt 79 kr/kg i paket om 1/4 kg, alltså billigare än Arlas som går på typ 83 i paket om 1/2. Tyvärr fanns inte större paket i butiken. Senaste halvåret har det ofta varit slut på krav-ägg på Maxi här i grannskapet, samtidigt har det varit fullt av konventionella ägg. Smör och Bregott med krav-märke har också varit slut någon gång. En liten kvartersbutik nära min mor har börjat sälja ekologiska grönsaker till fyndpris, t ex paprika för 30 kr/kg. Det finns hopp!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts