Popular Post Inez Posted August 5, 2015 Popular Post Share Posted August 5, 2015 Foto från Nerikes Allehanda 31 juli. Det sitter djupt rotat i den svenska folksjälen detta. Definitivt inte läge att gå på det här offentliga kakkalaset och berätta om LCHF. Man skulle bli tårtad på nolltid. Själv tycker jag inte ens att det ser gott ut numera. Snarare känner jag mig lite äcklad av den här bilden, tack och lov. Skulle jag aldrig ha trott för två år sedan. (Troligen är kakorna bakade på margarin ) 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Tuva Posted August 5, 2015 Popular Post Share Posted August 5, 2015 En sak som alltid slår mig när jag ser "balanserade" tallrikar och sådana festbord: är det inte väldigt färglöst och beige? Så tittar jag på min "obalanserade" tallik som "utesluter hela födoämnesgrupper" (ack ve och fasa!!) och den är så färgglad. Sallad och nötter och grönsaker i olika färger, mjukt och knaprigt och fiberrikt och många olika smaknyanser. Färglada bär som lite nätt badar sig i en skvätt grädde. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted August 5, 2015 Author Share Posted August 5, 2015 En sak som alltid slår mig när jag ser "balanserade" tallrikar och sådana festbord: är det inte väldigt färglöst och beige? Så tittar jag på min "obalanserade" tallik som "utesluter hela födoämnesgrupper" (ack ve och fasa!!) och den är så färglad. Sallad och nötter och grönsaker i olika färger, mjukt och knaprigt och fiberrikt och många olika smaknyanser. Färglada bär som lite nätt badar sig i en skvätt grädde. Haha Tuva! Med ditt underbara sätt att beskriva vad det handlar om skulle du rent av kunna gå iland med att berätta om LCHF på Det Stora Kakkalaset 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts