Popular Post Syster Posted August 7, 2015 Popular Post Share Posted August 7, 2015 . . . och även glad Jag har äntligen hittat en lokal äggproducent som säljer ägg från 50 hönor som har en jättestor fin inhägnad där de fritt får gå och "beta", när de får annan mat så är det ekologiskt foder. Så idag har jag hämtat 45 ägg och får så göra en gång i veckan. En sådan sak får mig att känna mig rik, mat med kvalitet är rikedom 26 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Ja mina hönor är en av mina rikedomar! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 Har egna hönor lycka när hönan som vi trodde räven tagit kommer fram med 11 små gullefjun. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted August 8, 2015 Author Share Posted August 8, 2015 Nu är äggen även avsmakade, kokta, med salt och smör på. Otroligt goda, stor skillnad mot att köpa "vanliga" ägg, men även mot ekologiska som man köper i butik 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 Jag har aldrig lyckats göra majonäs på våra egna ägg har försökt flera gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest www.eurobeauty.se Posted September 1, 2015 Share Posted September 1, 2015 Hur menar du att frigående hönsägg smakar annorlunda från butiksägg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts