Zepp

Fruktogrönt!

Recommended Posts

Tack Zepp! Ännu en innehållsrik kommentar med massor av info från dig. Behöver vi komma ihåg allt detta eller klarar vi oss bra med 'ovanjordsgrönsaker'? Jordnöten lärde jag mig om många år innan jag kom i kontakt med LCHF.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mest något att fördriva tiden med en Söndagskväll!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt tidsfördriv! Ska försöka komma ihåg något om detta du skrivit här nu när det är fruktogrönsakssäsong i vårt nordliga land.

Efter en trist vår och sommar - maj, juni och juli - är det ju ändå helt fantastiskt att vi fått några bär, frukter, grönsaker öht. Rosorna hos mig har inte mått bra, men de finns ju trots allt. Bina som bor i mina övre ventiler på husgaveln har äntligen vågat sig ut nu och surrar omkring överallt i trädgården. Koltrastungen är mycket nyfiken och studerar mig hela tiden - tror att jag sitter i vägen för något han vill åt. Vänder helst ansiktet mot solen nu när den äntligen visar sig, men 'bakbenen' är helt kritvita. Vad göra?

Visst har vi mycket att bekymra oss över, men inga förskräckliga stormar som skördar liv, utan att få det tunga, gamla stenhuset att få in tillräcklig värme att ta emot långväga gäster. Öppnar äntligen fönster och dörrar för att värma upp. Skönt att ha 21,5 på kvällen. Kaminen har gått varm tidigare varje kväll under den sk sommaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg