Galadriela

Noll energi

Recommended Posts

Hejsan ☺

En lchf nybörjare här ? Har ätit enligt lchf i 8 dagar nu. Älskar maten ? Men jag har INGEN energi. Orkar knappt gå ut med hunden ? Vet att det kan vara omställningsbesvär men hur länge kan det sitta i!? Det är fruktansvärt "jobbigt". Känns som jag ska svimma bara jag går en liten liten uppförsbacke, bor i Norge så här är gott om dom. sängen och soffan har blivit en favorit plats nu, orkar ingenting! Detta började dag 2. Får även kramp i benen när jag rör mig så ska iväg och köpa magnesium nu!

Mvh Frida

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Omställningsbesvären varar någon vecka upp till en-två månader, beroende på hur lång tid det tar för din kropp att ställa om sig/hur länge du har misshandlat den. Men det blir ju bättre och bättre under den tiden också. De mesta av besvären orsakas av saltbrist. Drick vatten och salta vattnet. bra med magnesium, men se till att köpa rätt sort, inte mg-oxid utan något som slutar på -at. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Omställningsbesvären varar någon vecka upp till en-två månader, beroende på hur lång tid det tar för din kropp att ställa om sig/hur länge du har misshandlat den. Men det blir ju bättre och bättre under den tiden också. De mesta av besvären orsakas av saltbrist. Drick vatten och salta vattnet. bra med magnesium, men se till att köpa rätt sort, inte mg-oxid utan något som slutar på -at.

Okej, ja, det är bara att stå ut då[emoji4] Brukar ta salt shots och saltar maten extra mkt!

Okej, vad står -at i magnesiumet för? Är det bäst att köpa på en hälsokost? Tusen tack för att du svarade [emoji2]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Magnesiumcitrat

Magnesiumlaktat

Magnesiummalat

Här kan du läsa lite om magnesium: 

http://martinas.nu/kop-ratt-magnesium/

Oftast säljs (och är billigast) Mg-oxid och det är bra mot förstoppning, men det går rakt igenom kroppen....visst, ibland är det precis det man vill, men det hjälper inte mot kramp benen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Magnesiumcitrat

Magnesiumlaktat

Magnesiummalat

Här kan du läsa lite om magnesium:

http://martinas.nu/kop-ratt-magnesium/

Oftast säljs (och är billigast) Mg-oxid och det är bra mot förstoppning, men det går rakt igenom kroppen....visst, ibland är det precis det man vill, men det hjälper inte mot kramp benen!

Stort tack för hjälpen! [emoji2] Står att MG oxid hjälper mot kramp, oro och muskelspänning. Ska bege mig ner till en hälsokost butik och kolla läget [emoji2] Tack än en gång!

Mvh Frida

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg