Detta är ett populärt inlägg. Moa 14 Postad 21 Januari, 2013 Detta är ett populärt inlägg. Share Postad 21 Januari, 2013 Hej, ville bara dela med mig av min upplevlese i helgen. Jag är en hängiven spiningentusiast och LCHF-are och ville utmana mig på det området. Friskis och Svettis har börjat med långpass på spinningen (180 minuter). Jag tyckte det lät vansinning men kände mig ändå lockad att prova för att se hur koppen skulle klara av det. (Kan inte springa pg.a.a dåliga knän) För att förbereda mig på bästa sätt ringde jag upp F&S för att få tips om vad jag kunde göra. Svaret var att turboladda med kolhydrater dagen innen (gärna mycket pasta och potatis) samt att fortsätta med turboladdningen till frukost (gröt, bröd och juice) och att sen ta med mig sportdryck och energibars till själva passet (!?). Tack sa jag och lade på luren. Till middag dagen innan åt jag en stor kött bit med hemmagjord bearnaisesås och till frukost åt jag ägg, bacon och en smoothie på rysk yoghurt, grädde, jordgubbar och en halv banan. Väl på passet fanns det inte en enda cyklist som inte hade med sig minst två energibars var och bananerna låg i klasar runt om cyklarna Jag hade mina flaskor med vatten. Skulle jag klara detta? Borde jag åtminstone haft med mig lite kokta ägg? Hur gick det då? Det gick hur bra som helst. Jag hade full energi hela passet igenom. Inte en enda dipp. Runt om mig prasslades och smaskades det passet igenom. Själv drack jag 3 liter vatten och var nöjd så. /Moa 14 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dufva 1 925 Postad 21 Januari, 2013 Share Postad 21 Januari, 2013 Jo, det är här vi ser skillnaden mellan att vara sockerdriven eller fettdriven Senast jag var på en 2-timmars spinning (lucia) så var det samma visa Man passade upp alla med energidrycker (i reklamsyfte) och efteråt fick man saftglögg och lussebulle om man ville Det ville förstås alla utom jag 1 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim 2 Postad 21 Januari, 2013 Share Postad 21 Januari, 2013 Jag sprang ett 6 timmarslopp på kaffeochvatten.. Vid halvtid tog jag några skedar rysk yoggi.. Alla andra bara proppade i sig:) rolig känsla... Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kurtz 5 Postad 24 Januari, 2013 Share Postad 24 Januari, 2013 Tack! Det här var mycket uppmuntrande läsning har anmält mig till wasa spinning, och har varit lite orolig. Nu känns det mycket lugnare. 1 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tiny Tom 1 870 Postad 25 Januari, 2013 Share Postad 25 Januari, 2013 Kul berättelse Moa och lite underhållande det F&S rekommenderade. Underhållande men inte ovanligt nota bene. Den största okunskapen tenderar finnas på de största kedjorna. 2 Citera Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Recommended Posts