Lotte Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 Vi ska ha dop i familjen och jag vill göra en jättegod smörgåstårta på lchfbröd! Har någon av er ett väl beprövat brödrecept??? Min dröm är att gästerna tycker lchftårtan är godast? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 15, 2015 Share Posted August 15, 2015 Har inte provat själv men vad tror du om det här? https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2015/08/10/formbrod-lchf-och-paleo-till-varma-mackor/ Den här ser väl också trevlig ut http://www.jillsmat.se/?s=sm%C3%B6rg%C3%A5st%C3%A5rta 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted August 15, 2015 Author Share Posted August 15, 2015 Tittade just på den! Ska göra ett prov ikväll...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 Tittade just på den! Ska göra ett prov ikväll...... Hur gick det..? Kalas på G här med och det vore ju trevligt med ett alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted August 21, 2015 Author Share Posted August 21, 2015 Tyvärr, brödet blev för "blött" kanske för att jag gjorde som det stod i en av inläggen och bytte en dl av kokosmjölet till sesamfrön. Brödet blev för tungt och mäktigt..... Skriv om du hittar något lättare, mer passande recept, är du snäll! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted August 21, 2015 Share Posted August 21, 2015 Jag vet att jag gjorde smörgåstårta med ett recept som det bland annat var keso i, men jag hittar det inte på nätet nu... Inga mjöler, då jag inte tål nåt sånt... Den åts med god aptit även av icke-LCHF'are... Å andra sidan så borde det kunna funka med de "lasagneplattor" jag hittade hos Åse56 kg. som var gjorda av blomkål. De passar då utmärkt till wrap! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts