Jump to content

Emotos dolda meddelanden i vatten

Guest jala

Recommended Posts

Den där Masaru Emoto verkar ha varit en skojare. Han såg det han ville se, valde ut dom bilder han tyckte passade, önsketänkte.

Since Dr. Emoto is going it alone he receives much criticism for being a quack selling quackery. For example, the James Randi Educational foundation, an organization that offers a “one-million-dollar prize to anyone who can show, under proper observing conditions, evidence of any paranormal, supernatural, or occult power or event” (Randi, Challenge) has offered to give Dr. Emoto the prize if he will agree “to perform his tests in a double-blind fashion” (Randi, Water), yet Dr. Emoto has not responded.

http://is-masaru-emoto-for-real.com/

http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=20&t=6354&hilit=Masaru+Emoto&sid=6b52aebd8f1129f6bbc2298891dd0e06

Tillägg:

Ja, som sagt:

Emoto believed that water was a "blueprint for our reality" and that emotional "energies" and "vibrations" could change the physical structure of water. Emoto's water crystal experiments consisted of exposing water in glasses to different words, pictures or music, and then freezing and examining the aesthetic properties of the resulting crystals with microscopic photography. Emoto made the claim that water exposed to positive speech and thoughts would result in visually pleasing crystals being formed when that water was frozen, and that negative intention would yield "ugly" frozen crystal formations.

https://en.wikipedia.org/wiki/Masaru_Emoto

De som upptäcker saker i vår natur som inte vetenskapen gillar, blir nedtystade på ett eller annat sätt.

Lita inte på Wikipedia och andra liknande ställen.

Masaru Emoto kan mycket väl visa sig vara en verklig forskare som sett något som var okänt tidigare.

Allt i vår värld är i grunden energi, som visar sig på olika påtagliga sätt.

De som upptäcker saker i vår natur som inte vetenskapen gillar, blir nedtystade på ett eller annat sätt.

Lita inte på Wikipedia och andra liknande ställen.

Masaru Emoto kan mycket väl visa sig vara en verklig forskare som sett något som var okänt tidigare.

Allt i vår värld är i grunden energi, som visar sig på olika påtagliga sätt.

Jag tycker du har helt rätt att vi inte skall lita på Wikipedia och andra liknande ställen,tycker det räcker om vi litar på vår logiska analytiska förmåga.

Beträffande vatten så har vi en stor kunskap i Josef Boberg,utöver det så har vi IONOSIL koloidalt silver vilket jag själv använder mig av.

Vad är det i citatet från Wikipedia som inte stämmer?

Ge mig gärna någon vettig anledning till att jag inte ska betrakta Emoto som en skojare. Min "logiska analytiska förmåga" säger att han var en skojare.

Jag anser att ett öppet men samtidigt kritisk sinne är eftersträvansvärt. Allt är inte sant bara för att det står skrivet någonstans.

När någon talar om för mig vad jag ska eller inte ska lita på så slår det kritiska tänkandet till omedelbart, för då är det fara å färde.

Nedtystade? Det ligger ju en miljon dollar och väntar på den som kan visa upp en förmåga som vi idag anser vara typ övernaturligt. Man vill att någon ska visa upp något som "vetenskapen" avvisar. Vilken uppmuntran till att dra ner brallorna på det vetenskapliga etablissemanget. Lättförtjänta pengar för den som har gåvan. Emoto hade chansen men tog den inte.

http://web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html

Undrar om inte Einstein skulle ha låtit bli att publicera sina upptäckter om massa och energi om han hade vetat hur det skulle komma att missförstås.

Vad är det i citatet från Wikipedia som inte stämmer?

Ge mig gärna någon vettig anledning till att jag inte ska betrakta Emoto som en skojare. Min "logiska analytiska förmåga" säger att han var en skojare.

Jag anser att ett öppet men samtidigt kritisk sinne är eftersträvansvärt. Allt är inte sant bara för att det står skrivet någonstans.

När någon talar om för mig vad jag ska eller inte ska lita på så slår det kritiska tänkandet till omedelbart. Då är det fara å färde.

Nedtystade? Det ligger ju en miljon dollar och väntar på den som kan visa upp en förmåga som vi idag anser vara typ övernaturligt. Man vill att någon ska visa upp något som "vetenskapen" avvisar. Vilken uppmuntran till att dra ner brallorna på det vetenskapliga etablissemanget. Lättförtjänta pengar för den som har gåvan. Emoto hade chansen men tog den inte.

http://web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html

Undrar om inte Einstein skulle ha låtit bli att publicera sina upptäckter om massa och energi om han hade vetat hur det skulle komma att missförstås.

Tack för den länken och ditt kritiska tänkande.