Anatomy Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 Jag har nu ätit lchf sedan januari 2014 och resan har varit väldigt bra! Vägde 72 kg när jag startade och jag är 160 cm lång. Bilden i blommig bikini och med kläder är från då. Vid årsskiftet hade jag gått ner 14 kg alltså till 58 kg, men eftersom jag inte tränat så hårt så var kroppen väldigt "lös och dallrig". Var då de tre bilderna med sport-bh. Nu har jag tränat ganska hårt i 8 månader. Joggat, tränat, ridit och gått raska promenader. Hela våren simmade jag även 2-3 dagar i veckan. De sista fyra bilderna är från nu i vår/sommar. Jag väger nu 63 kg. Till min undran. Kroppen är fortfarande lika ofast, måtten runt lår, mage och rumpa har ökat. Hur ska jag göra för att bli fastare? Känner mig bara större hela tiden. Samma storlek på kläder dock. Jag styrketränar inte med vikter utan bara saker som plankan, utfall, armhävningar, dips och liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 1.jpg 2.jpg Jag har nu ätit lchf sedan januari 2014 och resan har varit väldigt bra! Vägde 72 kg när jag startade och jag är 160 cm lång. Bilden i blommig bikini och med kläder är från då. Vid årsskiftet hade jag gått ner 14 kg alltså till 58 kg, men eftersom jag inte tränat så hårt så var kroppen väldigt "lös och dallrig". Var då de tre bilderna med sport-bh. Nu har jag tränat ganska hårt i 8 månader. Joggat, tränat, ridit och gått raska promenader. Hela våren simmade jag även 2-3 dagar i veckan. De sista fyra bilderna är från nu i vår/sommar. Jag väger nu 63 kg. Till min undran. Kroppen är fortfarande lika ofast, måtten runt lår, mage och rumpa har ökat. Hur ska jag göra för att bli fastare? Känner mig bara större hela tiden. Samma storlek på kläder dock. Jag styrketränar inte med vikter utan bara saker som plankan, utfall, armhävningar, dips och liknande. Tung styrketräning med vikter är en träningsform som ger bra resultat för detta. Med regelbunden sådan träning samt bra kost kan du forma kroppen och bli fastare! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 Blir jag inte bara större då? Vill inte bli så muskelbyggd liksom, mer slank och fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 Blir jag inte bara större då? Vill inte bli så muskelbyggd liksom, mer slank och fast. Trodde du var kvinna sorry. Men såklart om du är man kan du ju bygga rejält med volym om du tränar flitigt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 Jag är kvinna! ? Vill INTE bygga muskler! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Trodde du var kvinna sorry. Men såklart om du är man kan du ju bygga rejält med volym om du tränar flitigt Tycker nog att hon ser ganska kvinnlig ut på bilderna 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geminick Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Grattis till den lyckade viktnedgången och en fantastiskt vacker kropp! Du är där jag kommer vara om ett år! Och du, nu har jag världens bästa tips angående din fråga om en fastare kropp: Läs igenom Martina Johansson blogg. Den tjejen kan sina grejer: hon är en biohacker som vet väldigt mycket om lågkolhydratskost och träning (i alla former, även riiiiktigt tung styrketräning)! trust me, vill du bli fastare, så är tung styrketräning väldigt effektivt och om du kikar in på Martinas bilder så ser du resultatet av denna träning - men hon tävlar just nu i bikini fitness och har lagt vikt på att få sina muskler att SYNAS. Läs, som sagt, hennes inlägg om detta så får du se hur du ska gå tillväga för att bli fastare, utan att du blir "musklig". http://martinas.nu/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted August 19, 2015 Author Share Posted August 19, 2015 Tack för tipset! Ska kolla upp det direkt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Instämmer i ovanstående! Och det var just det jag menade också, att som kvinna blir du inte stor av tung styrketräning utan fast och fit! Det är jätterolig träning dessutom! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted August 19, 2015 Share Posted August 19, 2015 Trodde du var kvinna sorry. Men såklart om du är man kan du ju bygga rejält med volym om du tränar flitigt Retsticka 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Bulkiga muskler hoppar inte på oss medelålders män heller om man inte kör målinriktad hypertrofi och kompletterar kosten med diverse... Tung styrketräning ger dock hårdare muskler, ökad fettförbränning och bättre hållning så kör på :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrKarisma Posted August 20, 2015 Share Posted August 20, 2015 Nu är jag inte kvinna, men som man som länge jag kan minnas varit plufsig, hur smal jag än varit. Så det som har fungerat för mig är att köra LCHF UTAN mjölkprodukter och 5:2 -vattenfasta två dagar i veckan, tex, sista måltiden vid 18-19 på söndagen, ingen mat alls mer än vatten kaffe och lite salt på måndagen och nästa måltid är frukost på tisdagen, sedan upprepa på torsdagen. Sen har jag självklart ätit mig riktigt mätt alla andra dagar på mjölkfri FET LCHF mat. Sen har jag dessutom löptränat 2 -3 ggr veckan sedan två månader tillbaka, vilket säkert också påverkat lite.. men troligtvis mest psykologiskt Så nu är jag nöjd, 67kg till mina 176cm är verkligen perfekt. Sen finns det liiite kärlekshandtag kvar, men de försvinner säkert de med tillslut. Ingen stress Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts