Jump to content

Vegetarian

zutz
 Share

Recommended Posts

Jag funderar på att börja med Lchf. Jag är vegetarian. Jag har ätit olika vegetariska halvfabrikats produkter såsom sojafärs, biffar, korvar etc. När jag läst om lchf förstår jag att halvfabrikat är inte är så bra. Betyder det att jag borde utesluta sojaprodukter från min kost?

Är det någon som kan rekommendera hur jag ska göra?

Tacksam för svar.

En fundersam vegetarian ?

• Like 1

Jag åt vegetariskt innan lchf. Men nu inser jag att kött av god kvalitet kan vara bra för hälsan.

I börja av min lchf-karriär åt jag fisk, ägg, kyckling och mejerier.

Sojaprodukter och quorn har jag helt slutat med pga att det är så processat.

• Like 2

Det går alldeles utmärkt att äta LCHF som vegetarian!

LCHF är ingen köttdiet per se.. utan en fettdiet..en ketogen diet i sin striktaste form!

Och varken vegetarianer, köttätare, blandkostare bör basera sitt energi och näringsbehov på allt för mycket junkfood!

https://veglchf.wordpress.com/

https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/tag/veg-lchf/

• Like 6

Ja, med ägg i maten, finns det inget behov av sojagrytbitar för att täcka proteinbehovet! Däremot skulle jag tro att det kan vara ok att äta sådant någon gång ibland, om du verkligen tycker om det... För övrigt instämmer jag helt med senaste inlägget från Zepp.

• Like 2

Jag är lakto-ovo-vegeterian och började med lchf i juni. Åt mycket gröt, musli, kvarg, frukt smoothies och magra middagar förut. Stod mig aldrig längre än 2 timmar. Mår mycket bättre nu. Gör små beständiga förändringar i taget. Jag bytte tex mellanfil mot turkisk yoghurt och istället för musli bara lite kanel på men äter det inte till frukost varje dag. Har börjat äta avsevärt mycket mer ägg (ekologiska förstås, har spanat in en gård där jag ska handla ifrån med egenproducerade ägg snart) och det kan man göra spännande frukostar/kvällsmål med.

• Like 3