Tuva

Läkarlogik?

Recommended Posts

Det är bedrövligt, men de finns dessa otroligt okunniga läkare, lite här och var . . . :angry:

Min egen allmänläkare, är oftast en mycket duktig och påläst person, med mycket humor, kan han inte så läser han på.

Men i fråga om lågkolhydratkost till Diabetiker som jag hamnade i diskussion med honom om en gång, där tar kunskapen och intresset slut.

Det är livsfarligt . . . punkt på diskussionen . . . han ville inte alls höra talas om detta, att Diabetiker kan få fantastiska vinster med en lågkolhydratkost, nej det är livsfarligt . . .

Vad synd att din släkting är så "laglydig" eller man kanske ska säga "vårdlydig", att hon inte törs göra som hon själv vill.

Jag hoppas att hon har läst Ett sötare blod av Ann Fernholm, om inte så rekommendera den till henne, den boken borde kunna omvända de flesta till att vara "olydig" . . .

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen att du kan få henne att inte lyssna på läkaren.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ge henne ett sötare blod i present och fråga efter ett tag vad hon tyckte om den, har hon inte då läst den får du fråga igen, vet hon att du kommer att fråga med jämna mellanrum så läser hon nog den till sist. 

Undrar vad som blir farligt sen när det blev så bra med en gång när hon ändrade kosten, jag tycker läkaren borde förklarat vad som är farliga, kan undra vad svaret hade blivit om hon hade frågat.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bevara oss för Smördöden!

Här gäller att bunkra upp med limpa och godis!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har dock inte hittat någon forskning om Smördöden eller vilka fantastiska hälsofördelar vi får av Skogaholmslimpa och plockgodis...   :ph34r:

Kan det vara de där enstaka fallbeskrivningarna som de lutar sig mot..? Ni vet, de där som även om de är många tusen inte räknas... Jag menar, hur många blir inte jätteglada av limpa och det är väl en hälsofördel..?  :P

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast egentlig har du nog rätt ont, lchfwinter, det är bara en placeboeffekt.

Om det är så enkelt att man kan lindra värken med riktig mat är det en knäpp på näsan på många.

Ät nu din skräpmat, vänj dig vid att ha ont och ta dina piller som en snäll och lydig flicka.

Förlåt, det är fredag...

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mina läkare på reumatologen var helt emot mig, dels att jag slutade medicinera de mediciner de erbjöd, dels min konstiga villfarelse att jag trodde jag kunde få bukt på värk av maten. När jag ätit LCHF några månader och blivit smärtfri sa de att det var ett bra skov, när min kropp fortsatte må bra på kosten sa de att jag nog hade ondare än jag medgav. Detta kom från läkare som på den tiden jag medicinerade med deras starka piller utan effekt sa till mig-det är lika bra du vänjer dig med att ha ont, du kommer ha det för alltid! Men se där fick de fel, smärtfri i snart 7 år nu...inte på grund av dem utan på grund av att jag vågade lyssna på någon annan och våga prova.

F*n.

Nån skär lök på kontoret.. 

GRATTIS!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg