kareng Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 En kille har fått rätt i tingsrätten (http://www.scribd.com/doc/276466476/Vastmanlands-TR-B-1847-15-Dom-2015-08-27) att använda kokosolja och cannabis som smärtlindring då det är det enda som hjälper honom. "Krämen består av kokosolja, vatten och mängden cannabis för en dos. Han har tagit ca 0,2 g cannabis morgon och kväll. Han tog en tesked i kaffet varje morgon." "Till kokosoljeblandningen använde han 400 gram kokos och 10 gram cannabis." Det vi LCHF:are framför allt kan se är ytterligare ett användningsområde för kokosoljan . Domen kommer säkert att överklagas i högre instanser. Men i USA är det ju på väg att vända. Vad är er inställning till medicinsk cannabis? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Jag tycker domen är bra, man måste ha möjlighet att behandla sig själv och inte vara tvingad till big pharma och skolmedicin, i synnerhet om de inte hjälper en. Finns fler exempel på människor vars enda väg ur svår smärta är cannabis, trots att de desperat sökt hjälp inom skolmedicinen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andush Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Cannabis är knivigt. Hade det inte varit för att det är så lätt att odla själv och det faktum att det skadar hjärnans utveckling hos icke-vuxna hade jag tyckt man skulle legaliserat det helt. Vad gäller medicinsk cannabis tror jag läkemedelsindustrin är rädd att det är "för bra". För förutom smärtlindringen, så fungerar det även rätt starkt anti-inflammatoriskt samt stimulerar pregnenolonproduktionen. Dessa tre effekter kombinerat hotar rätt kraftigt åtminstone en handfull av de mest sålda läkemedlen världen över. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Håller med dig Andush. Dock tycker jag det är en fördel att det är lätt att odla, ser inte det som ett problem. Och det finns väl fler saker som kan skada en växande hjärna, till och med lagliga saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted August 28, 2015 Share Posted August 28, 2015 Cannabis är knivigt. Hade det inte varit för att det är så lätt att odla själv och det faktum att det skadar hjärnans utveckling hos icke-vuxna hade jag tyckt man skulle legaliserat det helt. Vad gäller medicinsk cannabis tror jag läkemedelsindustrin är rädd att det är "för bra". För förutom smärtlindringen, så fungerar det även rätt starkt anti-inflammatoriskt samt stimulerar pregnenolonproduktionen. Dessa tre effekter kombinerat hotar rätt kraftigt åtminstone en handfull av de mest sålda läkemedlen världen över. Jag tror cannabis resulterar i neurodegeneration på lång sikt, läste en artikel om det nyligen där de studerat MRI bilder. Så det känns lite tvådelat att det är en MS-medicin i Sverige. Patients with MS who smoke cannabis are more cognitively impaired than nonusers. Cannabis further compromises cerebral compensatory mechanisms, already faulty in MS. These imaging data boost the construct validity of the neuropsychological findings and act as a cautionary note to cannabis users and prescribers. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4105254/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts