Jump to content

Matfusket omsätter miljarder!

Zepp

Recommended Posts

Matolja färgas grön för att säljas som olivolja.

Vägsalt samlas ihop för att ställas på köksbordet.

Handeln med förfalskad mat omsätter 400 miljarder kronor per år världen över. Juristen Gela Öhman har arbetat med en statlig utredning kring matfusket.

– Interpol ser klara kopplingar till den italienska maffian och andra nätverk som till exempel terrorgruppen al-Qaida. Riskerna att åka fast är minimala, vinsterna stora

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21331773.ab

http://www.dn.se/ekonomi/terrornatverk-tjanar-miljarder-pa-vara-livsmedel/

• Like 3

Tror du är för sent ute.. har bestämt för mig att man redan säljer snigelslem som skönhetsprodukt?

Japp det har jag sett! Min spontana reaktion är vem fan vill kleta in sig med något som innehåller snigelslem?? Ja det må vara väldigt eko och organiskt men känns ju rätt ofräscht. Har någon brist på sniglar att utvinna slem från kan jag bidra med ett par hinkar sniglar ink slem ;)

• Like 2

Suck, bara att fortsätta betala dyrt för "naturenlig glass", "I can't believe it's not butter" och den gröna oljan som kan vara lite av varje då... :angry: 

Skrutt också, för 20år sen kunde jag i alla fall ha kunnat flirta in mig hos nån fuskbaron som kunde fått överösa mig med äkta vara men inte ens det funkar längre... Men å andra sidan har jag gott om tre sorters sniglar, kanske kan funka om jag smörjer ett tag..?  :P

• Like 3