Jump to content

Mitt nya liv

Kittas

Recommended Posts

Jag och min man började vid nyår med att ta tag i våra liv. Vi kör inte strikt efter menyer men följer "lagarna" för bra mat. Jag har gått ner 3.6 kilo och min man 3.2 kilo. Jättenöjda. Vi provade det under 2 månader för 6 år sedan. Därefter åkte vi på semester och allt blev pannkaka. Vi bodde på hotell i Sydamerika där frukosten bestod av vitt bröd, mjuka kakor och söta goda frukter - ananas, papaya, vindruvor, mango m m. Vi var bjudna hem till folk med goda middagar vilka inte följde strikt vårt program heller. När vi kom hem återupptog vi inte den rätta kosten - tyvärr. Jag upplevde vid den tiden att det var fruktansvärt mycket tid vid spisen. Då följde vi menyer och handlade därefter. Nu känns det enklare när det får bli fritt från fantasin.

Detta försök denna gång är min utmaning mot syster och Vårdcentral. Där säger man ät lihgtproduker - Lättta inte Bregott - och E-ämnen i maten är inte farligt i alla dessa skräpprodukter. Jag avstår från de råden och ska köra mitt eget race. Min syster jobbar på den VC och är väldigt anti mot mitt försök att gå ner i vikt på mitt sätt och må bra. Jag har lyckats med att få ta prover på blodsocker och kolestrol och blodfetter nu innan min LCHF-start. Vet inte hur länge det ska dröja innan jag ska be att få ta prover nästa gång för att ev kunna bevisa att proverna blev bättre.Jag mår bättre, växtvärk i armar och axlar är borta, ingen halsbränna mer och aldrig hungrig. Jag åt VV-mat en gång i tiden. Funkade inte. Min man gick ner 5 kg och jag 0,5 kg. Dessutom hungrig ibland så man hade behövt en sömntablett och somnat.

Nu ska jag vinna mot Min syster, Vårdcentralen och vissa andra som misstänkliggör den här kosten.  

• Like 2

Låter som en bra början då tycker jag.

Jag föreslår att du köper böckerna Matrevolutionen av Doc här och Ett sötare blod av Ann Fernholm.

Läs dem först så du får mer kött på benen och sen lånar du ut dem till din syster. :)

Jag har läst Matrevolutionen två gånger. Tar det som min "Bibel". Tror inte hon skulle läsa den. Ingår inte

i Socialstryelsens rekommendationer.