DRAKULLA Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 Jag har några dagar börjat inta aminosyran L-glycin efter tips av Martina Johansson. Det funkar fantastiskt bra för god nattsömn! Stor skillnad de senaste nätterna. Dess funktion är ju att sänka stresshormonet kortisol. Jag märker också av de "biverkningar" att L-Glysin renar levern(vilket är bra såklart) från gifter då jag blir lite illamående stundvis på dagen. Igår upptäckte jag till min förskräckelse att jag fått SVART TUNGA!!! Är det gifterna som rensas ut via tungan eller är det själva ondskan som kommer med? Har någon annan upplevt det här i samband med L -Glycin eller finns en annan orsak. Jag googlade på svart tunga och läste att det ev. kan finnas samband med vätskebrist, munvatten innehållande peroxid mm. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted September 3, 2015 Share Posted September 3, 2015 Svart tunga har jag inte märkt av, däremot ett lätt illamående (bra att veta var det kommer ifrån). Jag brukar ta L-glycine vid behov, inte varje kväll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Jag har några dagar börjat inta aminosyran L-glycin efter tips av Martina Johansson. Det funkar fantastiskt bra för god nattsömn! Stor skillnad de senaste nätterna. Dess funktion är ju att sänka stresshormonet kortisol. Jag märker också av de "biverkningar" att L-Glysin renar levern(vilket är bra såklart) från gifter då jag blir lite illamående stundvis på dagen. Igår upptäckte jag till min förskräckelse att jag fått SVART TUNGA!!! Är det gifterna som rensas ut via tungan eller är det själva ondskan som kommer med? Har någon annan upplevt det här i samband med L -Glycin eller finns en annan orsak. Jag googlade på svart tunga och läste att det ev. kan finnas samband med vätskebrist, munvatten innehållande peroxid mm. @Drakulla! Jag har fått svart tunga plötsligt! Fick du någon klarhet i vad som orsakade det? Hur gick det över? Jag har ökat mitt intag av citron och äppelcidervinäger, undrar om det kan vara orsaken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted February 26, 2017 Author Share Posted February 26, 2017 @Drakulla! Jag har fått svart tunga plötsligt! Fick du någon klarhet i vad som orsakade det? Hur gick det över? Jag har ökat mitt intag av citron och äppelcidervinäger, undrar om det kan vara orsaken? Nej, jag fick aldrig någon klarhet i det hela. Det försvann efter en tid och har ej visat sig igen. Jag använder munvatten ganska ofta så det verkar inte vara orsaken. Använder L-Glycin någon gång ibland(ej regelbundet). Dricker också äppelcidervinäger nästan varje dag. Min gissning är att det var gifter som kom ut men vet ej säkert. När jag kollar på datumet för när jag skapade tråden så tror jag att det sammanfaller med att jag hade börjat med 16:8 fasta om nu det kanske detoxade levern eller nåt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Nej, jag fick aldrig någon klarhet i det hela. Det försvann efter en tid och har ej visat sig igen. Jag använder munvatten ganska ofta så det verkar inte vara orsaken. Använder L-Glycin någon gång ibland(ej regelbundet). Dricker också äppelcidervinäger nästan varje dag. Min gissning är att det var gifter som kom ut men vet ej säkert. När jag kollar på datumet för när jag skapade tråden så tror jag att det sammanfaller med att jag hade börjat med 16:8 fasta om nu det kanske detoxade levern eller nåt. Jag tror jag är ganska detoxad hela tiden med tanke på hur jag äter. Men funderade på om ascorbinsyra, c vitamin msm citron skulle kunna lösa ut något man har i kroppen...typ! Konstigt att man inte hört talas om detta dock. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRAKULLA Posted February 27, 2017 Author Share Posted February 27, 2017 Jag tror jag är ganska detoxad hela tiden med tanke på hur jag äter. Men funderade på om ascorbinsyra, c vitamin msm citron skulle kunna lösa ut något man har i kroppen...typ! Konstigt att man inte hört talas om detta dock. Ja, det kanske kan vara så att askorbinsyra och citron kan ge missfärgning men då borde väl det vara ett mera känt fenomen..? Hoppas det försvinner snart! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts