Gå till innehåll

Få lägre vikt och blodsocker

Recommended Posts

Välkommen till forumet Ron, och vad roligt med alla dina förbättrade värden  :)

Tack för att du delar med dig, och inspirerar andra att ta samma beslut som du tagit.

Vad säger din diabetessköterska och läkare, är de positiva eller negativa till ditt nya kostval?

• Gilla 3
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack syster,Inget har inte träffat någon från sjukvården sedan Februari 2015, sjukvården där jag bor är nästan obefinlig.Finns endast någon stafettläkare på vårdcentralen där jag bor läkaren jag träffade i Februari Var ganska nyanländ från Spanien och hon förstod inte vad jag sa och vice verca otroligt nog.  

Länk till inlägg

Diabetessköterskan jag fick prata med efter besöket i Februari fick jag endast prata med i telefon hon var dessutom pensionerad som bara ryckte in tillfälligt och då diskuterade vi endast förskrivning av mätstickor. 

Länk till inlägg

Sanslöst! Men kanske är obefintliga råd ändå betydligt bättre än käpprätt vansinniga råd, i och för sig. Men det underlättar ju, om läkare och patient kan förstå varandra...

• Gilla 6
Länk till inlägg

Ja mitt förtroende för sjukvården fick sig en allvarlig knäck i samband med mitt insjuknande i Diabetes typ två, och det av många anledningar som nog skulle bli lite långdraget att redogöra för fullt ut här. Nu finns det ju som tur är böcker och internet så man kan läsa på om saker och ting och bilda sig en egen uppfattning..  :)

• Gilla 5
Länk till inlägg

Grattis först o främst.. du tog tag i det själv om även i sista stund!

Jag vet inte jag.. men jag betvivlar starkt att någon som inte har fått en liknade diagnos.. eller någon annan diagnos tar tag i sitt leverne på liknande sätt som dig.. eller ens äter LCHF!

Dvs sent skall syndaren vakna och vi är fler här på forumet.. dock inte alla med diabetesdiagnos.

Tyvär så är det nog som så att det krävs något radikalt för att man ens skall börja fiúndera på vad man stoppar i munnen.. och allt annat!

Oså ett tips.. försök inte frälsa andra, de kommer alldrig att förstå fören de själva står där med någon diagnos.. om ens då.

• Gilla 3
Länk till inlägg

Det är klart att det är svårt att frälsa andra, jag är dock tacksam för att min tidigare arbetskamrat berättade om hur LCHF hade hjälpt honom så att jag fick intresse för Annikas böcker över sju år sedan, hade precis fått diagnosen D2, inom ett par veckor var blodsockervärden på fördiabetesnivå, nu för de mesta inom det normala med strikt LCHF kost. 

• Gilla 5
Länk till inlägg

Det är klart att det är svårt att frälsa andra, jag är dock tacksam för att min tidigare arbetskamrat berättade om hur LCHF hade hjälpt honom så att jag fick intresse för Annikas böcker över sju år sedan, hade precis fått diagnosen D2, inom ett par veckor var blodsockervärden på fördiabetesnivå, nu för de mesta inom det normala med strikt LCHF kost. 

Bäst är förmodligen att visa genom exempel.. som du och Ron gjort!

• Gilla 1
Länk till inlägg