Gå till innehåll

DIABETES FOR DUMMIES

Recommended Posts

Kjempebra video og enkel forklaring :)

Men man kan jo lure på om det var enkelt nok for "ekspertene", spesielt med tanke på at flere av dem mottar penger for å ikke forstå :P

Ja, jag undrar om jag kanske la mig på en för lite avancerad nivå...?  :D

• Gilla 2
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Klart och tydligt budskap, det gillar jag. :)

Beteendevetaren i mig vill dock poängtera att först förolämpa/kritisera (... t.ex. "och annat löst folk") någon som man vill försöka förklara något för - tenderar att försvåra inlärning för att inte tala om det skapas en onödig polarisering (t.ex. "vi och dom"). Pedagogiskt sett så kan det vara en fördel tänka i banor som att "vi-dom" är lika med "oss alla". Beteendevetenskaplig "överkurs" kanske skulle vara att poängtera att det kan vara bra att undvika absoluta termer och uttryck. T.ex. "alla", "så här är det", "finns bara" o.s.v. Inte bara för att någon verbal individ skulle kunna intellektualisera "sönder" sådana argument och därmed sänka trovärdigheten hos talaren/skribenten (även om den personen vilar på tidsenlig och tydlig s.k. fakta) - utan bl.a. även för att påvisa en ödmjukhet (som ibland kanske saknas hos de läkare/dietister/m.fl. som skarpt avråder från LCHF/low carb - d.v.s. bete/gör själv inte på ett liknande vis).

... men om budskapet och det pedagogiska inte var så viktigt - utan det främst bara var ett sätt för dig att få fräsa ur dig frustration och irritation - så var det ju både klart, tydligt och underhållande. :)

• Gilla 1
Länk till inlägg
Länk till inlägg