Ingela999 Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Går på kolhydrat fattig kost just nu vad händer om man blir gravid och inte upptäcker det förrän 5-6 veckor efter? Hur farligt är det för fostret? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annelie Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Kan inte tänka mig att det är farligare med nyttig och hälsosam mat än vad det är med socker och annan processad mat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EB_ Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Går på kolhydrat fattig kost just nu vad händer om man blir gravid och inte upptäcker det förrän 5-6 veckor efter? Hur farligt är det för fostret? Min fru åt LCHF hela graviditeten och det var aldrig några problem. Jag är ingen doktor men så länge du äter dig mätt och mår bra så ska det nog vara lugnt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Det handlar mer om tillräckligt med energi och näring! Du vet, de beramade Inuiterna lyckades ju föröka sig oxå! Däremot.. så tror jag inte på att påbörja en väldigt strikt LCHF när man är gravid eller ammar, saken är att det är dåligt undersökt. Och risken är kanske att kraftiga hormoniella förändringar kan ställa till det. Finns ju en del som får störd menstruation ett tag, vid snabb omställning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Är man van vid fettdrift lär det inte bli några problem. Tänkbart: Många slutar röka när de blir med barn, kanske är omställningsbesvären värt det ändå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts