Jump to content

Bra info om vilka vaccin man bör undvika?

Xiro

Recommended Posts

Jag trodde länge att vaccin var något odelat positivt och framsteg liksom jordbruk och industrimat...

Men nu är jag långt ifrån säker på att det är vaccinering som bringat ned talen av diverse sjukdomar, eftersom statistik visar att de började minska tydligt i frekvens före massvaccinering, antagligen pga ökad renlighet. En del vacciner ges i cocktail till små barn med stora doser tveksamma ämnen rakt in i blodbanan. En del rapporterar att vissa vacciner faktiskt orsakar sjukdomsfall.

Dr. Mercola har en del artiklar om sin syn: http://vaccines.mercola.com/

Nu är jag visserligen 57 år gammal och har hunnit med en del vacciner i mina dagar, inte minst före utlandsresor i vuxen ålder, men nu är det i alla fall slutvaccinerat för min del.

• Like 2

Vad är det för vaccin som man vill att ungar tar i skolåldern nuförtiden?

Det är påfyllning av vaccinet mot stelkramp och difteri. Dos två mot mässling, röda hund, påssjuka och kikhosta. Och så mot HPV för tjejer. Det är de jag kommer på nu, ur minnet, men tror det stämmer för jag har två skolbarn...

• Like 2

Jag kör så lite som möjligt för dottern. Bara sjukdommar som är farliga och finns en risk att hon kan få samt att vaccinet verkligen har en effekt. Inga influensa vacciner, semester, sommar fästinggrejer, eller andra påhitt. Tyvärr kommer många barnvacciner flera i samma spruta. Jag satt hos läkaren och valde ut från listan vilka som skulle bort. Jamen alla är ju i samma spruta fick jag till svar. 

• Like 4

HPV känns tveksamt. Tydligen finns pågående utredning i USA om biverkningar av det vaccin som landstinget köpt in. Vissa vacciner ska också innehålla aluminium? Men det är också en risk vad jag förstår om man inte vaccinerar, tex för andra barn som är för unga att vaccineras.

PS. Studien som kopplar autism och vaccinering i the Lancet har dragits tillbaka/var fel.

• Like 3

Jag tenderar att vara övervägande positiv till vaccineringar. Därmed inte sagt att det inte finns mycket fuffel och båg i branchen... Men jag har en nära släkting, som har ett medfött mycket dåligt immunförsvar. För honom betyder massvaccinering mycket. Han kan inte tillgodogöra sig vaccinering själv, de är i bästa fall verkningslösa och vissa vacciner skulle för honom vara livsfarliga. Men för någon som inte kan bygga upp en egen immunitet mot någonting, är det väldigt väsentligt att det inte cirkulerar alltför mycket allvarliga smittämnen i samhället... Risken är stor att han skulle få allvarliga bestående men av sjukdomar som mässling eller påssjuka. För att inte tala om sjukdomar som polio, som visst förekommer i länder där de inte vaccinerar mot det i lika stor utsträckning som här.

• Like 1

Nä, nu får ni ge er! Jag har ju faktiskt ett heltidsjobb att sköta oxå.  ;)

Jag håller precis på att lära mig vad som händer med maten i kroppen - och så kommer det här nu. 

När jag var liten var det ingen som vaccinerades mot mässling, röda hund, vattkoppor och påssjuka. Vi fick sjukdomarna i tur och ordning istället. Minns ingen som fick några men av det. Men nu hör man en massa skräckhistorier.

Vad ska man tro?!  :wacko:

• Like 4

Om jag fick börja om min pappakarriär skulle jag insistera på att barnen endast fick vaccin ett i taget med 3 månader emellan, inga cocktails.

Men de har bråttom och allt ska in i samma men det är inte för barnens skull de gör så - det är billigare, och farligare.

Och HPV hade inte kommit på tal.

Problemet är belastningen på immunförsvaret som kanske redan är stukat pga dålig kost och fel bakterieflora. Sen är det alla andra ämnen som används när de gör vaccin främst den adjuvans de använder som kan vara problematisk.

• Like 4

Har hittat infon, se bilaga. Verkar vara en cocktail vid namn MPR, som står för mässling, påssjuka och röda hund.

Dessa är väl trygga och beprövade, eller bör jag begära mer info?

Bör jag begära att de tas som tre olika doser istället för en cocktail?

post-8766-0-77195300-1442209948_thumb.jpg

Har hittat infon, se bilaga. Verkar vara en cocktail vid namn MPR, som står för mässling, påssjuka och röda hund.

Dessa är väl trygga och beprövade, eller bör jag begära mer info?

Bör jag begära att de tas som tre olika doser istället för en cocktail?

attachicon.gifIMG_20150914_074044.jpg

Om jag förstått det rätt så är det inte så lätt att hitta separata vaccin + att det då ofta blir mera av de andra "hjälpämnena" totalt, så att cocktailgrejerna ändå kanske är skonsammast. Men egentligen är det ju ingen som vet någonting...

• Like 1

När jag var liten var det ingen som vaccinerades mot mässling, röda hund, vattkoppor och påssjuka. Vi fick sjukdomarna i tur och ordning istället. Minns ingen som fick några men av det. Men nu hör man en massa skräckhistorier.

Vad ska man tro?!  :wacko:

Själv fick jag hjärnhinneinflammation som följdsjukdom till mässlingen (ej vaccinerad) som barn, så helt riskfritt är det inte att ha en del av dessa sjukdomar.

Röda hund är väl farligt för gravida har jag för mig?

Och en vuxen som smittas med vattkoppor av ett barn kan utveckla bältros.

Påssjuka däremot har jag inte hört något om att det skulle ställa till problem, men vem vet.

• Like 3

Vuxna män och pojkar i puberteten är det ingen hit att få påssjuka för, då det kan ge testikelinflammation som följdsjukdom, vilket i sin tur kan leda till ofrivillig barnlöshet.

Påssjuka kan även ge hjärnhinneinflammation, som mässlingen.

Precis som TiTi skriver så är det farligt för fostret om en gravid kvinna får röda hund, det kan ge obotliga skador.

Polio tror jag heller inte att vi vill få tillbaka.

Vattkoppor vaccinerar vi inte ännu för i Sverige, men det är nog på gång kanske.

Vi valde att vaccinera våra barn mot vattkoppor, nu i nästan vuxen ålder, då de hade oturen att inte få det som barn, det är inte heller någon rolig sjukdom att få som vuxen.

Alla barnsjukdomar tenderar att bli så mycket värre i vuxen ålder, jämfört om man får dem som barn.

• Like 6

Jag hade vattkoppor när jag var 16. Himmel vad sjuk jag var!!! Sonen fick vattkoppor när han var 6 dagar gammal. Han hade 1 (en) koppa. Visserligen lite illa till eftersom det var under blöjorna men han fick kissa i det fria så länge vi var hemma. Kommer inte ihåg att han hade lika jobbigt heller som storasyster som var 6

Vuxna män och pojkar i puberteten är det ingen hit att få påssjuka för, då det kan ge testikelinflammation som följdsjukdom, vilket i sin tur kan leda till ofrivillig barnlöshet.

Påssjuka kan även ge hjärnhinneinflammation, som mässlingen.

Precis som TiTi skriver så är det farligt för fostret om en gravid kvinna får röda hund, det kan ge obotliga skador.

Polio tror jag heller inte att vi vill få tillbaka.

Vattkoppor vaccinerar vi inte ännu för i Sverige, men det är nog på gång kanske.

Vi valde att vaccinera våra barn mot vattkoppor, nu i nästan vuxen ålder, då de hade oturen att inte få det som barn, det är inte heller någon rolig sjukdom att få som vuxen.

Alla barnsjukdomar tenderar att bli så mycket värre i vuxen ålder, jämfört om man får dem som barn.

Röda hund var bland annat den vanligaste orsaken till att barn föddes döva, innan vi började vaccinera mot det.

Vad gäller vattkoppor, så tror jag att det vore vettigt att vaccinera de som inte fått det innan 10-12 års ålder eller så. För mindre barn är det oftast en så lindrig sjukdom, att massvaccinering knappast är motiverat. Men jag känner i och för sig till ett barn som fick följdsjukdomar av vattkoppor också, så det förekommer. Viruset satte sig på hjärnan och gav epilepsiliknande symptom... Flera månader efter att barnet hade vattkoppor. När de väl hittat vad som var felet, så gick det att behandla och vad jag känner till så blev barnet helt återställt.

• Like 4

Det är bra att vara kritisk. Men allt är inte dåligt. Men när livsmedelsverket, politikerna, läkemedelsindustrin och alla ljuger och luras pga makt och pengar är det inte lätt att veta vem man skall tro på.

Men modern vetenskap, forskning och medicin har faktisk gjort mycket bra!

Vaccin är naturligtvis inte utan biverkningsrisk, men är på det hela taget en fantastisk uppfinning.

När jag var liten såg man fortfarande många polioskadade som endast var 20-30 år äldre än mig. När min pappa var ung låg folk på sanatorier och dog i massor i alla svenska städer.

Kikhosta, mässling, rödahund är inget man vill ha om man kan slippa.

Man skall vara kritisk och inte gå på allt. Men man får inte bli sittande med foliehatt och titta efter chemtrails heller. Jag tvekade inte att vaccinera min dotter och skulle inte tveka idag heller.

• Like 6

Aluminium används i flera vacciner för att öka immunförsvarets aktivering. När man använder aluminium i vissa vacciner kommer mycket fler av de vaccinerade att bilda ett immunologiskt minne mot ämnet, och alltså få effekt av vaccinet.

Immunförsvaret kan dels reagera ospecifikt, på ämnen som inte hör hemma i kroppen, till exempel aluminium. Den ospecifika immunreaktionen ger sedan mycket stimulans till den specifika immunreaktionen där T- och B-celler skapar immunologiskt minne, det vill säga vaccinationseffekt. (Ett ämne som ökar immunsystemets aktivering på det här sättet kallas på vaccinforskarspråk för adjuvans).

Aluminiummängden i vaccinet är mycket liten, och ett barn som äter ersättning får på två dagar i sig lika mycket aluminium via ersättningen som en dos vaccin ger. Upptaget via tarmen är dock annorlunda än vid injektion i muskel. För att minska mängden aluminium som ges till barnet används idag kombinationsvacciner med difteri, stelkramp, kikhosta, hepatit B, Haemophilus influenzae typ B och polio i samma spruta. En aluminiumdos räcker för att ge 6 vacciner om man ger dem som ett kombinationsvaccin. Smart.

Aluminium kan i mycket sällsynta fall ge lokala överkänslighetsreaktioner vid stickstället. Då ser man kliande röda knutor där. Hos de som drabbas kan överkänslighetsreaktionen återkomma då man använder aluminium på huden, till exempel i form av deodoranter senare i livet.

Aluminium ingår i vaccin mot stelkramp, difteri, pneumokocker och Haemophilus influenzae typ B samt i vaccin mot TBE.

http://www.barnakuten.nu/vaccinationer/formaldehyd-och-aluminium-varfor-finns-det-i-vaccin/

• Like 1

Utan att ge mig in i all diskution om vaccinering.. olika vacciners biverkningar och sådant.. så kom i håg en sak.. det allra viktigaste är att alla andra vaccinerar sig!

Då helt plötsligt inte längre lika viktigt att vaccinera sig själv eller sina barn!

För det första.. det finns inga aktiva fungerande kemiska eller biologiska coktails som inte har biverkningar.. du eller ditt barn kan vara en av de som drabbas utav biverkningen!

Etter värre vore om ingen vaccinerade sig, varken du eller ditt barn!

Vaccin innehåller i princip avdödade annars smittsamma patogener.. tillförs de i blodet så är de främmande livsformer som kroppens immunförsvar får lov att bygga upp ett försvar emot,, det sk adaptiva immunförsvaret!

Oså är det skillnad mellan olika tillverkare och deras produkt!

Ibland har inte ens influensa vaccinet någon större verkan iomed att patogenen har förändrats sedan den vistades i Asien att vaccinet knappt har någon verkan!

I andra fall så innehåller vaccinet komponenter som aktiverar immunförsvaret på ett sådant sätt att vissa får biverkningar.. läs man har tillfört hajolja!

• Like 1

Om jag begripit något om Grisflunsavaccinet och dess biverkan så berodde de på tillsatt hajolja (skvalen).. som är till för att ytterligare aktivera immunförsvaret?

Det kan om det går olyckligt innebära att immunförsvaret blir lite överaktivt och reagerar mot en del av kroppens vävnader.. några av dessa här i Sverige fick en typ av sömnsjuka!

Kontaminering av vaccin har setts ge ett bättre immunskydd mot de patogener man vaccinerar mot, och skvalen lär vara förbjudet i USA.. iallafall i vaccin!

Nu skall vi ha klart för oss att de flesta vacciner har biverkningar.. men hos så få att man sällan nämner dem i tidningarna!

Samtidigt skall man ha klart för sig att inte vaccinera får betydligt större epedmiologiska verkningar!

Det är fortfarande som så att det viktiga är att se till att alla andra vaccinerar sig!

• Like 2

Om jag begripit något om Grisflunsavaccinet och dess biverkan så berodde de på tillsatt hajolja (skvalen).. som är till för att ytterligare aktivera immunförsvaret?

Det kan om det går olyckligt innebära att immunförsvaret blir lite överaktivt och reagerar mot en del av kroppens vävnader.. några av dessa här i Sverige fick en typ av sömnsjuka!

Kontaminering av vaccin har setts ge ett bättre immunskydd mot de patogener man vaccinerar mot, och skvalen lär vara förbjudet i USA.. iallafall i vaccin!

Nu skall vi ha klart för oss att de flesta vacciner har biverkningar.. men hos så få att man sällan nämner dem i tidningarna!

Samtidigt skall man ha klart för sig att inte vaccinera får betydligt större epedmiologiska verkningar!

Det är fortfarande som så att det viktiga är att se till att alla andra vaccinerar sig!

Japp de fick en autoimmun reaktion.

Narkolepsi är en autoimmun sjukdom. Det orsakas av att immunsystemet aktiverar hypotalamusceller som utsöndrar hormonet hypokretin, vilket i sin tur hjälper till att kontrollera vakenhet och sömn.

Pandemrix innehåller adjuvans AS03. Den aktiva ingrediensen i AS03 är skvalen. Det är känt för att orsaka autoimmuna sjukdomar när det injiceras.

Skvalen låter oskyldigt och däri ligger dess fara. Du kan äta det utan att ta skada. Du kan smörja det på din hud med god effekt. Det fungerar som en antioxidant och är en föregångare till en annan substans, kolesterol. Det kan även bidra till att förebygga cancer. Skvalen finns i många livsmedel, bland annat hälsosamma oljor av oliver, palmer, amarant och hajlever. Det oskyldiga övergår dock till farligt när det injiceras.

• Like 3

Idag var HPV vaccinet på nyheterna.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6256062

Det svenska Läkemedelsverket har fått in tre anmälningar om unga kvinnor som misstänks ha fått den ovanliga sjukdomen POTS efter vaccinering mot livmoderhalscancer.

POTS är tydligen även det en autoimmun sjukdom liksom narkolepsi.

Dags att testa för gluten koppling, tissue transglutaminase.

De som drabbas kanske har celiaki utan att veta det, de flesta som har det vet inte om det. 

Har man den autoimmuna sjukdomen celiaki är det väldigt hög risk att man får andra autoimmuna sjukdomar.

Celiaki är ovanligt vanligt i norden.

Celiaki försvinner om man slutar med gluten. 

• Like 1

Det gäller tre unga kvinnor som misstänks ha fått den sällsynta sjukdomen POTS, som orsakar hjärtklappning, yrsel och svimningar, rapporterar SR Ekot.

Tidigare har Danmark rapporterat ett 50-tal fall av POTS som misstänkta biverkningar av vaccinet som ska skydda mot livmoderhalscancer. Sambandet utreds av EU:s läkemedelverk (EMA) sedan i juli. En utredning som svenska Läkemedelsverket nu avvaktar.

– Vi tar det här på största allvar och det är ju en utredning som har startat. Sedan finns det ju fördelar med ett vaccin också, och man ska ju då väga dessa mot nackdelarna. Och bedömningen är gjord att fördelarna överväger. Det gäller generellt för alla läkemedel, säger Anna-Lena Berggren, gruppchef på enheten för läkemedelssäkerhet.

http://www.dagensmedicin.se/artiklar/2015/09/16/biverkning-av-hpv-vaccin-utreds/

• Like 1

• 5 months later...

http://www.lifezone.se/barn-2/40969/

"Dr Diane Harper som är en av de ansvariga för tillverkningen och säkerheten och studierna kring dessa vccinationer. HON har gått ut nu, pga sitt samvete som hon säger, och varnar föräldrar och unga tjejer för vaccination mot HPV. Hon erkände vaccinationens fruktansvärda baksida under The 4th International Converence on Vaccination i Virginia. Hon var där för att prata om vaccinet och främja dess fördelar. MEN hon gjorde en hel omvändning och ville istället berätta ärligt om nackdelarna istället. Detta för att hon själv inte kunde sova på nätterna eftersom hon var medvetna om alla nackdelar och alla lögner som användes för att lura världen.

Dr. Harper förklarade att cancerrisken är extrem låg och att vaccinet har troligen INGEN effekt i motverkninga av cancer. 70% av alla HPV infektioner är självläkande utan behandling inom 1 år, och 90% läker inom 2 år. Alla provvaccineringar gjordes på barn från 15 år uppåt, och ändå är det från 9 år det vaccineras idag. Alldeles för många tjejer har dött av vaccinet, då var det 44 fall, idag är det en hel del flera."

Finns lixom delade meningar om detta, dels vad hon sagt dels om olika vacciners nytta/biverkningar!

För det första.. humant papilonvirus orsakar väldigt lite cancer.. dels hos kvinnor dels hos män!

Det är prexis samma debatt som vid mammografi.. den har fortfarande trots alla miljarder spenderade inte lyckats sänka andelen bröstcancer hos kvinnor!

Att vaccinera.. dvs att spruta in främmande partiklar i kroppen är alltid en risk.. det finns alltid biverkningar.. till 99,999% är dessa av övergående natur!

Så vad handlar Gardasildebatten om egentligen.. jo om något av det heligaste mänskligheten har.. dvs den kvinnliga livmodern.. den måste vi skydda till varje pris.. eller hur?

Grejen är att humant papilonvirus orsakar cancer i anus hos män.. den behöver vi väl inte skydda va?

För att inte tala om testikelcancer som är betydligt vanligare än livmoderhalscancer och drabbar cirka 80% av alla män för eller senare.. oftast till 99,999% senare!

Så vad handlar stora delar utav vaccindebatten om.. jo om I-landsfrågor.. dvs hur ser jag till att mina barn förblir friska, får bra examina, bostadsrätt i fint område och ett lyckligt äktenskap!

Grejen är att det är rätt lite vi kan göra åt detta.. förutom att vara bra föräldrar själva, leva ett harmoniskt liv och vara goda förebilder!

Speciellt vad gäller diverse allvarliga förr i tiden vanliga handikappande eller dödliga sjukdomar.

I dag räds vi inte TBC, Engelska sjukan, svält eller mässlingen.. iomed att de i princip är utrotade, tack vare bättre hygien, bättre bostäder, vaccin och god tillgång på mat!

Vi skall för den skull inte vara naiva och acceptera vad som helst som läkemedelsindustrin vill att vi skall spruta in i våra kroppar eller vilka piller de vill att vi skall äta.

När det gäller tillsatsen Skvalen finns iallafall ett teoretiskt samband.. vad gäller Autism så lär den inte ha varken ökat eller minskat varesig före eller efter införandet av vaccin.

• Like 1

• 2 years later...
On 2016-03-12 at 15:54, Xiro sade:

Dr. Harper förklarade att cancerrisken är extrem låg och att vaccinet har troligen INGEN effekt i motverkninga av cancer. 70% av alla HPV infektioner är självläkande utan behandling inom 1 år, och 90% läker inom 2 år. Alla provvaccineringar gjordes på barn från 15 år uppåt, och ändå är det från 9 år det vaccineras idag. Alldeles för många tjejer har dött av vaccinet, då var det 44 fall, idag är det en hel del flera."

http://www.thenhf.se/ny-studie-2-miljoner-farre-graviditeter-om-alla-tjejer-25-29-ar-hpv-vaccinerades/

On 2015-09-16 at 09:50, Johanna07 sade:

Det gäller tre unga kvinnor som misstänks ha fått den sällsynta sjukdomen POTS, som orsakar hjärtklappning, yrsel och svimningar, rapporterar SR Ekot.

Tidigare har Danmark rapporterat ett 50-tal fall av POTS som misstänkta biverkningar av vaccinet som ska skydda mot livmoderhalscancer. Sambandet utreds av EU:s läkemedelverk (EMA) sedan i juli. En utredning som svenska Läkemedelsverket nu avvaktar.

– Vi tar det här på största allvar och det är ju en utredning som har startat. Sedan finns det ju fördelar med ett vaccin också, och man ska ju då väga dessa mot nackdelarna. Och bedömningen är gjord att fördelarna överväger. Det gäller generellt för alla läkemedel, säger Anna-Lena Berggren, gruppchef på enheten för läkemedelssäkerhet.

http://www.dagensmedicin.se/artiklar/2015/09/16/biverkning-av-hpv-vaccin-utreds/

http://www.thenhf.se/ny-studie-2-miljoner-farre-graviditeter-om-alla-tjejer-25-29-ar-hpv-vaccinerades/

• 1 year later...