marielusardi Posted September 14, 2015 Share Posted September 14, 2015 Läste på Martinas blogg och i kolhydrater i fokus om lymfdränering. Man kan tydligen bli fri från vissa åkommor och tappa flera kilo i vikt om man är svullen. Man ska koka en liter vatten med tre lagerblad och fem kryddnejlikor i fem minuter och sen sila det. Det ska drickas under dagen varje dag i tjugoen dagar. Jag är inne på fjärde dagen idag och har en hemsk huvudvärk. Är det någon som testat eller vad tror ni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivi Posted September 14, 2015 Share Posted September 14, 2015 har provat, hände inget gik ite ner et gram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Eftersom lagerbladen har vätskedrivande effekt och framkallar svettningar så kan din huvudvärk mycket väl bero på att du är uttorkad. Min personliga åsikt är att fasta på vatten ett par - tre dygn då och då är en ypperlig idé. Det ger kroppen total vila från allt vad matsmältning heter, samtidigt som man tillhandahåller vätska för att alla processer ska kunna skötas som vanligt. Då ger man kroppen chansen att rensa och förnya sig. Om inte kroppen var extremt duktig på att rena systemen så skulle vi ha dukat under för länge sedan. Jag tror därför inte att detox är nödvändig om man inte har något alldeles särskilt problem med något visst organ som behöver stöd. Men då skulle jag ändå rekommendera fasta med vatten enbart först och se hur långt det räcker. Normalt räcker strikt LCHF för att man ska svälla av om det inte är något fel. Om du inte är svullen och tar vätskedrivande... blir det i min bedömning en ogynnsam kombination. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Jag testade för längesedan. Hittade denna min kommentar I en tråd på Kolhydrater iFokus, från april 2007: "Har också prövat den här drycken I ett par veckor. Det var väl iofs ok som teersättning, men någon effect har jag inte märkt." Men det var en lååång tråd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Jag rekommenderar fakir som detox. Själv får jag eksem, finnar och liknande som är tecken på detox Och jag mår som en prinsessa efter fakir i ett par veckor. Dock var det jobbigt i början av fakirandet för mig, men det är bara att bita i det sura äpplet 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post iAnna Posted January 30, 2016 Popular Post Share Posted January 30, 2016 Det här med detox ... jag är lite fundersam ... Om man äter ren ekologisk/KRAV/gräsbetad/närodlad/nyttig LCHF/Paleo-mat, vad finns det då att detoxa? Var finns giftet? 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Anna Sparre om detox: 112: DETOX i verkligheten http://4health.se/112-detox-i-verkligheten 114: Avgiftningssystemet – mer DETOX http://4health.se/114-avgiftningssystemet-mer-detox 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Förr i tiden ( innan Anna Sparre och dålig mat kom in i vårt liv) behövde vi inte detoxa vår kropp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Förr i tiden ( innan Anna Sparre och dålig mat kom in i vårt liv) behövde vi inte detoxa vår kropp. Ännu längre tillbaks kanske många hade en naturlig, automatisk detox genom att de ibland inte hade någon mat, utan fick leva på vatten ett par dagar? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Med andra ord så kan det vara bra att fasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Det här med detox ... jag är lite fundersam ... Om man äter ren ekologisk/KRAV/gräsbetad/närodlad/nyttig LCHF/Paleo-mat, vad finns det då att detoxa? Var finns giftet? Undrar om vi verkligen kan känna av gifterna? Personligen tror jag att behovet av detox eller diverse produkter från hälsokosten blandas ihop med den obalans vi känner när kosten är fel sammansatt. Innan jag började med LCHF var jag kund i hälsokostbutiken men nu är jag där ytterst sällan, upplever varken brister eller behov av detox. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Låter som ett erbarmligt blaskigt te... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard Posted December 4, 2016 Share Posted December 4, 2016 Hur mycket detox behöver du? . http://martinajohansson.se/hur-mycket-detox-behover-du/ "Många vardagsgifter är fettlösliga och anrikas i fettväven. Det gör att man går på en kontinuelig detox om man äter högfettkost, eftersom man då per automatik har en grym fettomsättning (inget fastnar). Om man både tränar (svettas) och äter högfettkost avgiftar man sig själv kontinueligt." 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts