Gå till innehåll

Pizzabotten Paleo

Recommended Posts

Japp, jag tyckte den blev god. Den blir hårdare än blomkålspizza, mer som ett bröd.

Gjorde du då den där såsen först och sen använde den som ingrediens? Verkar vara ganska omständigt eller är det bara jag som läser engelskan trögt?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gjorde du då den där såsen först och sen använde den som ingrediens? Verkar vara ganska omständigt eller är det bara jag som läser engelskan trögt?

Du behöver inte göra såsen, använd en vanlig tomatsås. Detta recept är ett AIP recept, och då äter man inte tomat i introduktionsfasen, så receptet har en no-mato sås. 

Så gör botten och lägg sedan på vad du vill. Jag brukar ha tomatsås, köttfärs, röd lök, babyspenat. Vill du tips på en färdig pizza/tomatsås så har ITIGO en väldigt fin. Enkelt!

• Gilla 1
Länk till inlägg

Jeg har testet en slik blomkålpizzabunn, den funker glimrende og smaker nesten som en vanlig pizzabunn.

http://www.theluckypennyblog.com/2013/02/the-best-cauliflower-crust-pizza.html

Den här har ost i (dvs ej paleo). Det verkar som att om man vill att blomkålspizzan ska bli knaprig så måste man ha i ost eller dyl.

Länk till inlägg

Du behöver inte göra såsen, använd en vanlig tomatsås. Detta recept är ett AIP recept, och då äter man inte tomat i introduktionsfasen, så receptet har en no-mato sås. 

Så gör botten och lägg sedan på vad du vill. Jag brukar ha tomatsås, köttfärs, röd lök, babyspenat. Vill du tips på en färdig pizza/tomatsås så har ITIGO en väldigt fin. Enkelt!

Aha vad bra! Det låter toppengott!

Länk till inlägg

Borde finnas recept på pizzabottnar gjort på mandelmjöl också (kolla på undervårttak). Här är ett på kokosnötsmjöl och tapiokamjöl. Har inte provat själv.

https://www.pinterest.com/pin/432908582908549628/

Av de bloggar jag kollat, de svenska, så har ingen paleorecept på pizzabotten förutom blomkål eller meatza. 

Länk till inlägg

Den här har ost i (dvs ej paleo). Det verkar som att om man vill att blomkålspizzan ska bli knaprig så måste man ha i ost eller dyl.

Aha beklager, men hun har en versjon uten ost også.  Kanskje den funker?  :)

Länk till inlägg