Popular Post Peter B Posted September 14, 2015 Popular Post Share Posted September 14, 2015 Tragiska tips från Konsum! Undrar om man kan strunta i äggen när man gör pannkakan, givetvis stekt i lätta? Till veganer rekommenderas dessutom varmt att byta ut lättmjölken mot juice enligt nedan. Tja...ett litet glas juice är väl bättre än ett stort glas juice? 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Påminner mycket om de rekommendationer min dotter fick av dietist... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Sorglig läsning, Coop visar gång på gång att de ej har några intressen att sluta med felaktiga kostråd. För övrigt ett väldigt snyggt illustrerat inlägg av Peter. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Tja. Det låter ju faktiskt PRECIS som Livsmedelsverkets rekommendationer.. "Spannmålsprodukter som bröd och flingor är viktiga kolhydratkällor tillsammans med potatis, ris, pasta, grönsaker och frukt." "Potatis, ris, pasta och gryn I svensk mat är potatis, ris och pasta baslivsmedel. De förser oss med sammansatta kolhydrater, framför allt stärkelse." "Resonemanget om socker och söta livsmedel hindrar inte att det i en välplanerad matsedel ingår sylt som tillbehör till rätter som till exempel pannkakor, köttbullar och blodpudding." "För att fettrekommendationerna ska nås, bör den mjölk som serveras vara lättmjölk berikad med D-vitamin." (Livsmedelsverkes broshyr "Bra mat i förskolan") På den kosten var jag konstant hungrig, ständigt sötsugen, fet, sjuk och olycklig. Att må som jag gjorde unnar jag inte ens min värsta ovän.. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Tycker det ser ut som en tjockpannkaka på den fina bilden? Är det inte bättre med en tunn pannkaka, stekt i teflonpanna? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 15, 2015 Author Share Posted September 15, 2015 Man kanske borde fritera ett "degknytte" i solrosolja istället? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts