Hildegaard Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Hello Kan jag köpa vilket märke som helst (läs billigt)? Eller har de olika kvalitet och dyra/billiga stickor etc? Vilka använder ni? Jag vill bara kunna mäta blodsocker, ketonmätning är inte intressant (för det är ju tydligen missvisande). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jnse Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Här kan du iaf få tag på en gratis testare, en Bayer CONTOUR XT: https://diabetes.bayer.se/Produkter/CONTOUR-XT/Hur-far-jag-tag-i-CONTOUR-XT/CONTOUR-XT-kan-bestallas-har/Det är ett paket med mätare, "stickare", några mätstickor och några nålar.Mätstickor och nålar köpte jag mer av från apotea. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 http://www.amazon.co.uk/Codefree-Glucose-Monitor-Monitoring-Testing/dp/B006ZUGLMK/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1442326566&sr=8-5&keywords=sd+codefree Jag använder denna ... man anger att man är diabetiker även om man inte är det..det är den klart billigaste lösningen jag sett och jag tror att den fungerar bra...har dock inte jämfört den med något annat- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjopek Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Den här är bra, jag fick min gratis när jag klassades som T1...men nu får jag köpa mina stickor själv.;D;D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted September 15, 2015 Share Posted September 15, 2015 Du får nog kolla med ditt landsting att de saluför mätstickor till den typen du väljer. Oftast är det bara ett fåtal stickor med vid leveransen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts