Jump to content

När mäta blodsocker

Hildegaard

Recommended Posts

Hej

Jag äter bara en gång om dagen vid ca 18 snåret. När ska jag mäta mitt blodsocker? Och eftersom jag fakirar så kanske jag vill veta om ett livsmedel får mig ur ketos, eftersom det kan vara individuellt. När efter matintaget skall jag då mäta? 

Tar även gärna tacksamt emot generell info om blodsockermätning och ketos. Martina Johansson skriver att blodsockret bör ligga runt 3-4 om jag inte missminner mig, när man är i bra ketos. Men mer vet jag inte. 

• Like 1

Ketos och mäta sockervärde

Hej, jag är också nybörjare på detta men jag mäter under hela dagen för att se hur sockret håller sig.

Jag frågade Martina och hon skrev att fastevärdet ska vara mellan 3-4. Det skulle inte höjas när man åt.

Ok då testar vi tänkte jag och mitt höjs av nästan allt. T.o.m. Fettkaffe, som jag förövrigt ska sluta med.

Vad jag förstår ska det hålla sig där vid 3-4, men om det sjunker lågt, hur lågt får det sjunka? det är frågan för mig nu.

Mitt har vart nere på 2,9 och då började jag känna mig underlig.

Är det normalt?

Om man nu är i Ketos och försöker hålla sig där undviker kolhydrater, vad hittar kroppen då i kolhydratsväg för att överhuvudtaget hålla 3-4 ?

Kanske någon ser detta och kan svara =)

• Like 1

Ketos och mäta sockervärde

Hej, jag är också nybörjare på detta men jag mäter under hela dagen för att se hur sockret håller sig.

Jag frågade Martina och hon skrev att fastevärdet ska vara mellan 3-4. Det skulle inte höjas när man åt.

Ok då testar vi tänkte jag och mitt höjs av nästan allt. T.o.m. Fettkaffe, som jag förövrigt ska sluta med.

Vad jag förstår ska det hålla sig där vid 3-4, men om det sjunker lågt, hur lågt får det sjunka? det är frågan för mig nu.

Mitt har vart nere på 2,9 och då började jag känna mig underlig.

Är det normalt?

Om man nu är i Ketos och försöker hålla sig där undviker kolhydrater, vad hittar kroppen då i kolhydratsväg för att överhuvudtaget hålla 3-4 ?